جذب سرمایه‌گذاران جدید از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی استان مرکزی است

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۰۹:۳۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۳۲۱۹
جذب سرمایه‌گذاران جدید از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی استان مرکزی است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: اولویت نخست و راهبردی در حوزه صنایع استان حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی است و در کنار آن برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تلاش خواهیم کرد.

به گزارش برنا از اراک، حسن میرزاخانی در پایان بازدید از چند واحد تولیدی شهرستان های زرندیه و ساوه به خبرنگاران، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است استان مرکزی در سال آینده دارای رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی باشد و پایدار نگه داشتن شرایط تولید و اشتغال کنونی در کنار توسعه صنعتی و افزایش ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال اصلی‌ترین عامل برای رسیدن به هدف مذکور است.

وی، احیای ظرفیت‌های تولیدی و مانع زدایی از صنایع را از دیگر راهکارهای تحقق رشد اقتصادی مدنظر در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در این راستا از همه ظرفیت‌ها به خصوص در نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بهره‌گیری خواهیم کرد.

میرزاخانی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان قطب صنعت و توسعه کشور مطرح است، اظهار داشت: افزایش تولیدات صنعتی و تجاری این استان منجر به توسعه اقتصادی کشور خواهد شد و در این راستا جذب سرمایه‌گذاران جدید از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی استان مرکزی به شمار می‌آید.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به بازدید از پنج واحد تولیدی در آستانه افتتاح شهرستان زرندیه، گفت: برای این واحدهای صنعتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است که به آغاز فعالیت می‌توانند زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را نیز به صورت مستقیم ایجاد کنند.

وی، هدف از  سفر امروز را آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و بررسی و رفع مشکلات برخی واحدهای تولیدی در زمینه هایی چون آب، برق و سایر موانع اداری عنوان کرد.

میرزاخانی با اشاره به بازدید از کارخانه نورد و لوله صفا ساوه، گفت: این واحد تولیدی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های لوله ساز در جهان با مشکل کارت بازرگانی مواجه است که تلاش می کنیم با مساعدت‌های لازم، نسبت به ارتقای سطح تولید و اشتغال آن کمک کنیم.
وی اظهار داشت: مشکلات این واحد تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی مطرح می‌شود.

معاون استاندار مرکزی گفت: رفع مشکلات و موانع این واحد تولیدی می تواند در فرآیند تکمیل و بهره‌برداری از طرح توسعه آن شتاب ایجاد کند که در چشم انداز آن ایجاد یک هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

 

نظر شما