استاندار مرکزی : مدارس کلانشهر اراک تا پایان هفته به صورت آموزش مجازی خواهد بود

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۲۲:۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۳۵۷۵
استاندار مرکزی : مدارس کلانشهر اراک تا پایان هفته به صورت آموزش مجازی خواهد بود
استاندار مرکزی گفت: فعالیت مدارس کلانشهر اراک به علت آلودگی هوا تا پایان هفته جاری به صورت مجازی خواهد بود.

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص الائمه  در گفت و گو با شهروندان از سیمای استانی شبکه آفتاب افزود: با توجه به آلودگی هوای اراک مدارس کلانشهر اراک تا پایان هفته به صورت آموزش مجازی خواهد بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم و به ویژه دانش‌آموزان در مقابل آلودگی هوا، تمام مدارس در مقاطع تحصیلی شهر اراک تا پایان هفته جاری تعطیل اما آموزش‌ها به صورت برخط و مجازی دایر است.

به گفته مخلص الائمه، بحث سلامت مردم اولویت برنامه‌ها و اقدامات دولت است ومسئله‌ای نیست که با رویکرد سیاسی و امنیتی بتوان با آن مواجهه داشت.

وی بیان کرد: طبق قانون اساسی، بسیاری از موضوعات فرع بر محیط زیست است و هر فعالیتی که با آلودگی و تخریب محیط‌ زیست ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در خصوص عوامل آلاینده شهر اراک و همه کلانشهرهای صنعتی کشور، مردم و نخبگان عنایت دارند که این سطح از آلایندگی هوا، یک شبه روی نداده که بتوانیم با برخی اقدامات آن را مهار کنیم.

مخلص الائمه اظهار داشت: البته باید بسیاری از کارها برای رفع آلایندگی هوای اراک انجام می‌شده، که یا انجام نشده، یا با نقص صورت گرفته و یا به اشتباه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط، یکی از عوامل و البته نه تنها عامل آلودگی هوای شهر اراک و محیط‌های مجاور آن، از جمله شهرستان شازند، وجود نیروگاه حرارتی شازند است.

استاندار مرکزی افزود: در طراحی و جانمایی نیروگاه شازند مشکلات جدی وجود دارد که از دهه‌های قبل بنیان گذاشته شده است.

مخلص الائمه عنوان کرد: به دلیل الزامات تراز گاز و تراز برق کشور، سال‌ها است که در ماه‌های سرد سال مازوت و نفت کوره در نیروگاه‌ها به مصرف می‌رسد.

وی گفت: بحث برق و گاز و حامل‌های انرژی موضوعات به هم پیوسته است که شبکه انرژی کشور را تشکیل می‌دهد و در حال حاضر تامین گاز برعهده وزارت نفت و تامین برق برعهده وزارت نیرو است که امید است با تشکیل وزارت انرژی، سیاست‌گذاری و پاسخگویی در این بخش یکپارچه شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: اما به لحاظ جاری و حاکم بر شهر اراک در خصوص آلودگی هوا، نشستی مهم با وزیر نفت برگزار شد و قبل از آن تصمیماتی در حوزه تامین و تولید برق در استان اتخاذ شده بود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نشستی نیز در حضور رئیس جمهوری برگزار شد که دستوراتی را بیان کردند که برای مدتی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران موفق شدند گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی را تامین کنند.

وی اظهار داشت: برای مدتی مازوت سوزی که از عوامل مهم آلودگی است و تاثیرات جدی ذهنی و روانی بر مردم دارد، به حداقل رسیده است.

استاندار مرکزی افزود: همزمان برخی واحدهای این نیروگاه مطابق برنامه زمانبندی و برای تعمیرات دوره‌ای از مدار خارج می‌شوند که عملا مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند و سوخت مازوت به صفر می‌رسد.

مخلص الائمه یادآور شد: در ۱۵ روز گذشته، هر روز نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوای مجازی تشکیل شده و این نشست امروز ( دوشنبه) به صورت حضوری برگزار شد.

وی تاکید کرد: انتظار است مردم در صرفه‌جویی مصرف برق و گاز که هر ۲ در میزان مصرف گاز و مازوت نیروگاه‌های کشور موثرند، بکوشند.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به قرار گرفتن در روزهای سرد، نیاز است مردم رعایت ایمنی لازم در خصوص استفاده از تجهیزات گازسوز را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز