علت مرگ ۶۸ درصد مرگ نوزادان و کودکان در خمین ناهنجاری های ژنتیکی است

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۰۸:۰۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۴۸۳۳
علت مرگ ۶۸ درصد مرگ نوزادان و کودکان در خمین ناهنجاری های ژنتیکی است
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ناهنجاری های ارثی و ژنتیکی علت ۶۸ درصد مرگ نوزادان و کودکان کمتر از پنج سال در این شهرستان است.

به گزارش برنا از اراک، دکتر  ابوذر صباغی در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی فرمانداری خمین، ادامه داد: بین سال‌های ۸۷ تا ۹۹ ،۵۵ مورد مرگ کودک زیر پنج سال در این شهرستان ثبت شده است. 
وی، فرزندآوری در سنین کم خطر، حمایت اقتصادی از مادران باردار به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، تمرکز بر خدمات بارداری سالم، و صیانت از جمعیت و تکامل کودکان را از اقدامات پیشگیرانه مرگ نوزادان عنوان کرد.
 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین، افزود: درصد قابل توجهی از مرگ کودکان زیر پنج سال در این شهرستان نیز، به‌دلیل تصادف‌ها است.
صباغی تصریح کرد: بهبود وضعیت معابر، اجرای قانون صندلی کودک در خودرو و کاهش عوامل تهدیدکننده سلامتی در سطح شهر می‌تواند مرگ کودکان را کاهش دهد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۵۵ مادر باردار و ۸۰ کودک زیر پنج سال در این شهرستان که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند حمایت غذایی می‌شوند.
صباغی تاکید کرد: خشکسالی سطح درآمد خانواده‌های این شهرستان را کاهش داده  و در توزیع بسته‌های معیشتی به مادران باردار و کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند توجه بیشتری می‌شود.
وی یادآور شد: پایش مراقبت بهورزان شهرستان از کودکان، برگزاری دوره های آموزشی در فضای مجازی برای مادران باردار، بهبود تغذیه مادران باردار، افزایش مراقبت‌های بارداری و ارسال پیام‌های آموزشی برای مادران باردار از اقدامات دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برای تولد نوزادان سالم و کاهش مرگ و میر در بین کودکان است.

 

نظر شما