نماز جمعه، موضوع حیاتی نظام اسلامی است

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۹:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۶۹۰۶
نماز جمعه، موضوع حیاتی نظام اسلامی است
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: تریبون نماز جمعه متعلق به عموم مردم است و نباید به صدای یک گروه خاص تبدیل شود.

به گزارش برنا از اراک، حجت الاسلام " هادی میرزایی" در شورای اداری خمین با موضوع ابقای حکم امام جمعه این شهرستان افزود: امام خمینی (ره)، امام تمام احزاب و گروه‌های سیاسی است .
وی، راهبری فرهنگی را وظیفه ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: امام جمعه باید با برنامه حرکت کند و برنامه سال های آتی شهرستان را هدفگذاری کند.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امام جمعه کانون وحدت شهرستان است و دوران شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه خمین با مدیریت امام جمعه این شهرستان کمترین تعطیلی را داشت و گزارشی مبنی بر تخلف رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نماز جمعه ثبت نشده است.
حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: نماز جمعه، موضوع حیاتی نظام اسلامی است و در دوران شیوع ویروس کرونا برخی فتنه گران قصد داشتند نماز جمعه را در مقابل علم قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود صبر، بصیرت و علم به حق را شاخص‌های مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی بیان کرد و گفت: بصیرت، وقایعی نظیر ۹ دی و شهادت شهید سلیمانی را در تاریخ رقم زد.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: بصیرت به معنای گوش به فرمان بودن ولی فقیه است و بر این اساس نباید خود را با ولی فقیه انطباق دهیم بلکه باید اطاعت کنیم.
حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: برخی تصمیمات ولی فقیه بر اساس مصلحت نظام اسلامی است و نباید این تصمیمات را زیر سوال برد.
وی با اشاره به اینکه جمعه روز تعطیلی مدیران نیست، اظهار داشت: ائمه جمعه از حضور ضعیف برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی گلایه دارند.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی، شرکت نوجوانان و جوانان در ستاد نماز جمعه خمین را سبب ایجاد شور و نشاط در نماز جمعه این شهرستان بیان کرد.
وی با تقدیر از تلاش‌های امام جمعه خمین گفت: با بررسی‌های میدانی و گزارش‌های دریافتی ایشان در سمت خود ابقا شدند.
فرماندار خمین نیز در این شورا، امام جمعه را پدر معنوی شهرستان بیان کرد و افزود: ائمه جمعه محور وحدت در جامعه هستند.
" احمد طهرانی" گفت: امام جمعه خمین با ورود به حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقاط ضعف و قوت را تشریح می‌کند.
وی با تاکید بر حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در نماز جمعه، بیان کرد: مردم در حکومت اسلامی، ائمه جمعه را پناهگاه خود می‌دانند.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از رشادت‌های مدافعان سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: کاهش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور و شهرستان ثمره مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اقدام دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی است.
امام جمعه خمین نیز با تبریک شب یلدا گفت: از طولانی ترین شب سال برای عبادت و خواندن قرآن استفاده شود.
حجت الاسلام سید "علی حسینی پور" افزود: دی، ماه پر حادثه‌ای است و وقایع روزهای نهم، سیزدهم و نوزدهم در تاریخ نظام اسلامی ماندگار شدند.

 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز