مخلص‌الائمه: آحاد جامعه باید از رفاه متعادل و متوازنی برخوردار باشند

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۶۹۱۴
مخلص‌الائمه: آحاد جامعه باید از رفاه متعادل و متوازنی برخوردار باشند
استاندار مرکزی گفت: تمامی ادارات، نهادها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان باید با نگاه جهادی و انقلابی در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه اقدام کنند.

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان خنداب افزود: دولت سیزدهم چند موضوع را به عنوان کانون برنامه‌های خود در نظر گرفته و تمام تلاش بدنه اجرایی دولت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مستقل، استانداری‌ها و دستگاه‌های استانی معطوف به تحقق این اهداف است.
وی بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف، بحث محرومیت زدایی است که از روز نخست استقرار دولت، تمام تلاش واحدهای مسئول و شخص رئیس جمهور، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها و اجرای سیاست‌های ناظر بر بحث محرومیت زدایی در سطح کشور است.
وی تاکید کرد: بر این باور هستیم حکومت‌ها و دولت‌ها وظیفه تامین و تضمین چند مقوله را بر عهده دارند که تحقق آنها باید به صورت جدی دنبال شود که در راس این‌ها، مقوله‌ای به نام‌ عدالت است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: مقوله دیگر بحث امنیت در تمام حوزه‌های اقتصادی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی ، زیست محیطی است که باید از سوی دولت تامین و تضمین شود.
مخلص الائمه بحث رفاه را از دیگر مقوله‌های مهم عنوان کرد و گفت: آحاد جامعه باید از رفاه متعادل و متوازنی برخوردار باشند و این مهم تامین و تضمین شود چرا که بر اساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، فقر مطلق زیبنده هیچ جای کشور و نظام نیست.
وی تصریح کرد: دولت باید تمام هم و غم خود را برای رفع فقر مطلق بگذارد و به سمت محرومیت زدایی با حداکثر توان حرکت کند.
استاندار مرکزی بیان داشت: در بسیاری از اسناد بالادستی کشور و در راهبردهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در بسیاری از قوانین و گزارشات تحلیلی تصویر مطلوب جای جای کشور و آحاد مختلف مردم ترسیم شده و به طور تقریبی می‌دانیم باید به چه نقطه‌ای برسیم که می‌توان آن را آینده مطلوب نامگذاری کرد.
 مخلص الائمه یادآور شد: در حوزه مسائل اجتماعی و سازمانی، اینکه چرا به وضعیت مطلوب نمی‌رسیم و چرا وضع موجود با مطلوب فاصله دارد باید اذعان داست علت آن وجود موانعی و با وجود عواملی است که نتوانیم این مسیر را به درستی طی کنیم و آن موانع مسئله است.
وی اظهار داشت: در چارچوب نظام اداری استان مرکزی اعلام شد تا گفتمان مسئله محوری، گفتمان حاکم بر واحدهای تابعه باشد و از ادارات کل شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها انتظار می‌رود این مدل را اداره و پیاده سازی کند و دستگاه‌های اداری باید بر  وضعیت مطلوب خود واقف باشند و وضع موجود خود را ترسیم کنند که می توانند موانع تحقق هدف را رفع کنند چرا که در غیر این‌صورت آن ارگان و شهرستان، امنیت، سلامت و حیاتش به مخاطره می‌افتد و محرومیتش اوج می‌گیرد و در نهایت مشکلات عدیده‌ای دامن مردم را می‌گیرد. 
استاندار مرکزی گفت: در حوزه اقتصادی مردم واقفند که دولت کشور را با چه وضعیتی تحویل گرفته و دولت باید هزینه برخی اقدامات گذشته را بدهد. 
مخلص الائمه بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور، بهره‌وری کشور، فروش نفت و اراده برای فروش نفت چه میزان بوده ؟ و در این شرایط باید گفتمان مسئله محوری، گفتمان حاکم بر دستگاه‌های اداری باشد و با این توضیح که گفتمان با گفت و گو متفاوت است و این عبارت را بسیاری افراد اشتباه به کار می‌گیرند چرا که گفتمان فضای حاکم بر تصمیمات و برنامه و اقدامات ما است و به آن فضای حاکم گفتمان می‌گویند.
وی خاطرنشان کرد: در چارچوب اهداف این گفتمان، باید بتوانیم فهرستی از تمام مسائل را که در آن خدمت می‌کنیم داشته باشیم و اولویت بندی کنیم و روابط مسایل را در تمام حوزه‌ها تشخیص دهیم و چنان‌چه مسئله حل نشود، پیامدهایی دارد که آن را آسیب می‌گویند و با مسئله متفاوت است.

استاندار مرکزی افزود: امسال کانون تمرکز دولت سیزدهم واکسیناسیون و مقابله با کووید ۱۹ بود که با همکاری مردم، دستگاه‌های اجرایی و شبکه بهداشت، توفیق‌های خوبی کسب شد.

استاندار مرکزی گفت: یکی از بهترین تولیدکنندگان واکسن کشور شرکت رازی است که هنوز نتوانسته واکسن خود را به صورت گسترده وارد بازار کند، چون تقاضا جدی وجود ندارد.

مخلص‌الائمه افزود: زحمات زیادی برای فرهنگ سازی تزریق واکسن کشیده شده و نوبت سوم واکسن در حال انجام است تا اوج جدی بازنگردد و شرایط کشور عادی شود.

وی اظهار داشت: کانون هدف دولت در سال ۱۴۰۱، رشد اقتصادی است و انشالله با تحقق این هدف، بسیاری از مشکلات کشور مردم برطرف می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: دولت در سال آینده رشد اقتصادی هشت درصد را هدفگذاری کرده که فعالیت گسترده‌ای درجای جای کشور شکل می‌گیرد.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی فقط قطب صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه نیست بلکه مهد صنعت و کشاورزی به شمار می‌رود که ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی اظهار داشت: اقتصاد استان مرکزی محدود به چند صنعت و شهرستان نمی‌شود و باید در فضای اقتصادی پیش بینی شده قرار گرفت.

استاندار مرکزی گفت: باید تلاش کرد اقتصاد کشور به اقتصاد نفتی بازنگردد و برای حصول این هدف، برنامه ریزی پیش بینی شده است.

مخلص‌الائمه افزود: حدود ۸۷ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها باید اعتبار ۲۰ ساله کشور هزینه شود و برخی طرح‌های نیمه کاره به مطالبه تاریخی تبدیل شده و کیفیت خود را از دست داده است.

وی اظهار داشت: مردم نیاز به توجه مسئولان و شنیده شدن مشکلاتشان دارند و حتی اگر توان رفع مشکل مردم وجود ندارد با صمیمیت با مردم برخورد شود و مردمداری سرلوحه امور قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: ظرفیت‌های شهرستان خنداب از مشکلات آن بیشتر است با همدلی، تلاش جهادی، همراهی مردم و مسئولان می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

مخلص‌الائمه افزود: نباید کارهای خود را در انتظار نظام اداری نامناسب گذاشت زیرا بورکراسی مانع پیشرفت است و باید با تفویض اختیار به این مهم کمک کرد.

 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز