استاندار: سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۴:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۷۴۸۸
استاندار: سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است
استاندار مرکزی گفت: رفع مشکلات کشور بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با راهبرد اقتصاد مقاومتی و ۲ رکن اساسی اقتصاد دانش بنیان و مردمی میسر است.

به گزارش برنا از اراک ، فرزاد مخلص الائمه در آیین بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی خمین با حضور وزیر نیرو افزود: واحد تولیدی سلول‌های خورشیدی خمین به معنای واقعی مصداق تحقق اقتصاد مردمی و بخش خصوصی است و در این درحالی است که و بند ب سیاست‌های کلی انرژی ناظر به سایر منابع انرژی به جز نفت و گاز است اما به دلیل ضعف اقتصاد حوزه برق کشور، انرژی‌های تجدیدپذیر سهم ناچیزی دارند.

وی بیان کرد: ۷۳ درصد برق کشور از گاز تولید شده که این امر آسیب‌هایی دارد و افق آینده مشخص نیست که در سال‌های آتی شاهد تامین گاز مورد نیاز باشیم و از سوی دیگر مصرف گاز هم بالاست و شهرهای آلوده‌ای مثل اراک و شازند با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه‌اند.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی گفت: برای سال‌های آینده های باید تدابیر لازم زیست محیطی برای امحای پنل های از رده خارج شده در دستور کار باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نیروگاه‌های حرارتی باید ملزم شوند تا در کنار خود نیروگاه تولیدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند به عنوان مثال در جوار نیروگاه هزار مگاواتی یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی تولید انرژی تجدیدپذیر پیش بینی شود.

مخلص الائمه گفت: استانداری مرکزی برای رفع موانع و فضای بروکراتیک حاکم بر دستگاه‌های اجرایی در چارچوب اختیارات، آمادگی کامل دارد.

 وی بیان کرد: سطح بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر کشور ناچیز است و امید داریم با اقدامات زیربنایی اقتصادی وزارت نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز