فعالیت ۲۶ تیم هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان از سیلاب

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۹:۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۲۱۳۳
فعالیت ۲۶ تیم هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان از سیلاب
تاکنون ۵۲ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث ناشی از سیلاب اعزام شده اند.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، خوسف و بیرجند انجام شده است.


محمدرضا رضایی با بیان اینکه در این مدت به ۳۴۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: بیشتر حوادث آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودرو‌ها در مسیر سیلاب بوده است.


وی با اشاره به اینکه حوادث خسارت جانی در برنداشته است، گفت: ۴ دستگاه چادر در نهبندان و خوسف بین حادثه دیدگان توزیع شده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: در این مدت نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در ۱۲ نقطه استان از جمله شهر نهبندان، روستا‌های اسداباد، چهار فرسخ، خان شرف در شهرستان نهبندان، کلاته مدلاله، کلاته کرمانی، کلاته حیات، روستای رزق و گورید بالا در شهرستان سربیشه، روستای ماژان و مسیر روستای قلعه زری در شهرستان خوسف و روستای قطار گز در شهرستان بیرجند امداد رسانی داشته‌اند.


رضایی با اشاره به شرایط نامساعد جوی از شهروندان خواست در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.


وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ها، رانندگان ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.


رضایی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز