دکتر قناعت:پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در اولویت پیگیری‌های ملی است

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۰۷۷۰
دکتر قناعت:پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در اولویت پیگیری‌های ملی است
استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی که جزو کریدور چابهار به سرخس است با توجه به مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل استان در اولویت پیگیری‌های ملی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، دکتر قناعت در نشست ستاد راهبری تصادفات استان خراسان جنوبی افزود: تاکید رییس جمهور بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مهم از جمله پروژه ریلی خراسان جنوبی است تا مردم هرچه زودتر از آنها منتفع شوند.
وی با اشاره به پیگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر برای تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند در تهران انجام داده است، گفت: براساس توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با مدیرعامل بانک ملت، سهم مشارکت این بانک در پروژه راه‌آهن به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها و حوزه حمل و نقل استان باید در سطح کلان و ملی همچنین در سطح استانی پیگیری شود تا شاهد پیشرفت محسوس در اجرای پروژه‌ها باشیم.
وی گفت: احداث و تکمیل راه‌آهن از اولویت‌هایی است که تحقق آن با جابه‌جایی مسافر بیشترین نقش را در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت.
قناعت ادامه داد: نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران در خراسان جنوبی خواهیم بود که یک فرصت برای استان است اما اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم به چالش و تهدید تبدیل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه نشست‌های تخصصی در این حوزه باید کاهش تصادفات در استان باشد گفت: دوبانده شدن راه‌ها و احداث راه‌آهن از موضوعات اساسی است که باید در سطح کلان پیگیری شود اما مدیران در حوزه کاری خود مسایل درون و برون شهری را پیگیری و مدیریت کنند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وسعت و طولانی بودن راه‌های استان افزود: احداث استراحتگاه‌های بین راهی باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد زیرا نقش موثری در کاهش تصادفات دارد.
وی رفع نقاط حادثه‌خیز را از دیگر الزامات برشمرد و گفت: اخیرا با رفع ۱۳ مورد و در حال اجرا بودن پنج نقطه توانستیم مجوز رفع مشکل هشت نقطه دیگر را از معاون وزیر راه و شهرسازی بگیریم که اعتبار مورد نظر به‌صورت ملی تخصیص خواهد یافت.
قناعت اضافه کرد: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و نباید در فرهنگ‌سازی قوانین مشکلی داشته باشیم پس ارتقای فرهنگ ترافیکی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.
وی گفت: تامین روشنایی و آشکارسازی علایم از مهمترین خدمات موثر در کاهش تصادفات به‌خصوص در مبادی ورودی شهرهای استان است که بیشترین تصادفات در این محدوده روی می‌دهد و باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: علت برخی تصادفات مبنای زیرساختی دارد اما بخش عمده‌ای مربوط به عوامل انسانی است که آموزش‌های لازم در این زمینه ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات ضعیف عمل کردیم افزود: رسانه‌ها و هنرمندان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرینی کنند که از این ظرفیت باید به‌خوبی استفاده شود.
قناعت گفت: در جلسه استانداران سراسر کشور مصوب شد که استانداران با کمترین میزان تصادفات به عنوان استان‌های برتر تجلیل شوند و این موضوع در استان هم برای شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز