شهردار گرگان پاسخگوی مسائل مالی نیست

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۰۰:۵۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۶۳۷۰
شهردار گرگان پاسخگوی مسائل مالی نیست
سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: شهردار گرگان هنوز گزارش هزینه و درآمد ۶ ماهه شهرداری را به شورا اعلام نکرده است و به هیچ عنوان پاسخگوی مسائل مالی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت مقسم در شصت و چهارمین صحن رسمی و علنی شورای شهر گرگان با بیان اینکه شهردار موظف است هر شش ماه گزارش مالی شهرداری را به اعضا شورا اعلام کند اظهار کرد: با وجود اینکه شورا تا کنون چندین بار به شهردار تذکر داده است اما شهردار هنوز گزارش هزینه و درآمد ۶ ماهه شهرداری را به شورا اعلام نکرده است.

وی با مطرح کردن این سوال که در این شرایط جایگاه نظارتی شورا کجاست؟ گفت: متاسفانه شهردار به هیچ عنوان پاسخگوی مسائل مالی نیست.

وی افزود: سال گذشته به طور کلی برای زیبا سازی و فضا سازی نوروزی شهر گرگان ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده بود اما امسال این هزینه به ۱۷ میلیارد تومان رسید و صرفا هزینه ساخت المان ها ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: هزینه ۱۷ میلیاردی شهرداری در این خصوص بدون مصوبه شورای شهر بوده است و پس از اینکه این اقدامات انجام شد لایحه آن به شورا آمد و متاسفانه چندین بار شاهد این اقدامات شهرداری بوده ایم.

مقسم گفت: دی ماه ۱۴۰۰ از واحد زیبا سازی خواسته شد برنامه ها فضاسازی و زیبا سازی نوروزی را به شورا اعلام کند اما این اتفاق نیفتاد.

سخنگوی شورای شهر بیان داشت: طبق اساسنامه واحد زیبا سازی زیر مجموعه سیما، منظر و فضای سبز شهری است اما بدون تغییر اساسنامه، این واحد زیر مجموعه شهردار آورده شده است.

وی تاکید کرد: باید نسبت به شهردار اعلام تخلف و جرم شود.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه با وجود علاقه مردم گرگان به بسکتبال، بومی گرایی و استعدادیابی در این رشته ورزشی و محبوب اتفاق نیفتاده است.

مقسم تصریح کرد: گرگان در ۱۵ رشته ورزشی ظرفیت های فوق العاده ای دارد.

مقسم یادآور شد: شیوه نامه حمایت از ورزش قهرمانی تدوین شده است و قرار بر این است که از مدیریت هزینه کرد بسکتبال برای حمایت از تیم های دیگر استفاده شود.

وی در پایان گفت: انتظار می رفت از فرصت بسکتبال برای معرفی ظرفیت های شهر گرگان استفاده شود اما متاسفانه توجهی به این موضوع نشد.

انتهای پیام

نظر شما