معاون استاندار مطرح کرد:تلاش‌های قابل تقدیر کارگروه آپفن در تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۷۸۲۰
معاون استاندار مطرح کرد:تلاش‌های قابل تقدیر کارگروه آپفن در تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی تلاش‌های کارگروه آپفن استان را در تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی قابل تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی، جهانبخش سلمانیان صبح امروز در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فن‌آوری و نوآوری استان اظهار کرد: می خواهیم در مجموعه کارگروه، پویایی و تحول ایجاد کنیم.

وی افزود: کارگروه آپفن در استان از زمانی که شکل گرفته اقدامات ارزشمندی بویژه در تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی و جهت دهی به آن انجام داده که می توانیم از آن در راستای اهداف کلان پژوهشی استان بهره بریم. 

سلمانیان ابراز داشت: در این عرصه نباید متوقف شده و دچار سکون شویم؛ بلکه تاکید ما این است که در کنار روند سابق به خودارتقائی و خودترمیمی بپردازیم و کارکردها را نسبت به قبل بهبود و ارتقا بخشیم.

وی تصریح کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فن‌آوری و نوآوری استان به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به معنای واقعی پایبند بوده و بر اساس همین آرمان پیش خواهد رفت. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: خروجی تک تک مصوبات کارگروه آپفن به شورای برنامه‌ریزی می رود؛ بنابراین لازم است فرایند توضیحی و تحلیلی مناسبی برای این مصوبات داشته باشیم و نیازسنجی ها و جایگاه کاربستی و کارکردی آنها تعیین شود.

سلمانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم هماهنگی و ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی و بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تخصصی آنها برای توسعه و ارتقای کیفی تولیدات داخلی تاکید کرد.

این مسوول همچنین بررسی و ارائه پیشنهاد اولویت های پژوهش استان و جهت دادن و هدایت اعتبارات تحقیقاتی کلیه دستگاه‌های اجرایی به سمت آن را نیز ضروری برشمرد. 

در این جلسه نقشه راه و سیاست های کلی کارگروه آموزش، پژوهش، فن‌آوری و نوآوری استان تبیین شد.

انتهای پیام

نظر شما