تملک پروژه چوخورلار اولویت اصلی حوزه احیای بافت فرسوده تبریز

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۰:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۰۶۳۷
تملک پروژه چوخورلار اولویت اصلی حوزه احیای بافت فرسوده تبریز
جلسه تعیین تکلیف تملک پروژه چوخورلار در محل شرکت عمران و توسعه آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بابک شریفی مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان در دیدار با اکبر آقامحمدی مشاور عالی شهردار کلانشهر تبریز و هادی بدری مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز، اظهار کرد: کلید حل مشکلات پروژه چوخورلار به عنوان یکی از طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده در محدوده مرکزی شهر، در دستان پرتلاش همکاران و حمایت‌های مدیریت شهری است.

شریفی در تشریح روند تملک پروژه چوخورلار افزود: در این پروژه از ۱۵۱ واحد پلاک ثبتی که در مجموع ۱۴ هزار و ۶۰ متر متراژ کل عرصه این پروژه است، ۷۸ واحد به متراژ ۷۶۴۰ متر تملک و از این تعداد، تنها بخش اندکی جهت انتقال سند باقی مانده است و به محض اخذ بودجه، تسویه‌ حساب و انتقال سند خواهد شد. افزون بر این که از سال ۱۳۹۷ تا به امروز بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت تملک این پروژه هزینه شده است.
بدری نیز با اشاره به اینکه شرکت عمران و توسعه آذربایجان بازوی توانمند عمرانی شهرداری تبریز در بازآفرینی و احیای بافت فرسوده است، افزود: اقدامات مناسب و خوبی در خصوص ساخت و ساز و اصلاح بافت ناکارآمد شهری توسط این شرکت انجام گرفته که می‌توان به پروژه مشروطه و مگاپروژه عتیق اشاره کرد.
وی اظهار کرد: تملک پروژه چوخورلار از اولویت‌های اصلی حوزه احیای بافت فرسوده بوده و تسریع در تملک این پروژه مهم، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است. 
مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس اراده جمعی در مدیریت شهری به جهت تکمیل این پروژه و بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی‌های لازم، امیدواریم تا پایان سال جاری بحث تملک پروژه چوخورلار تمام شده و وارد فاز اجرایی شویم.
آقامحمدی مشاور عالی شهردار و عضو هیئت مدیره شرکت عمران و توسعه آذربایجان نیز با تاکید بر تسریع در رفع موانع موجود، بر تشکیل زودهنگام ستاد اجرائی تملک چوخورلار تاکید و ضمن اعلام حمایت‌های لازم از سوی مدیریت عالی شهری، جلب رضایت و تعامل با صاحبان املاک در تملک این محدوده را مهم خواند.

همچنین در بازدید میدانی از روند اجرای طرح احیای بافت فرسوده چوخورلار، شریفی با اشاره به روند تملک و تسطیح ۵۰ درصد بخش‌های تملک شده این طرح افزود: مقرر شده، تعیین تکلیف بخش‌های تملک نشده و طرح نهایی پروژه بازآفرینی بافت فرسوده چوخورلار طی جلسات آتی در دفتر ستاد تملک محله چوخورلار بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز