وزیر صمت در منگنه مطالبات شخصی نمایندگان مجلس و رانت خواران

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۲۶۶۳
وزیر صمت در منگنه مطالبات شخصی نمایندگان مجلس و رانت خواران
انتقاد علیه وزیری با دو تا سه ماه فعالیت آن هم بعد از تغییر ریل دولت از عجایبی بود که برخی نمایندگان مجلس یازدهم آنرا بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین عبداللهی نژاد در یادداشتی نوشت: یک یا دو ماه بعد از آغاز به کار دولت سیزدهم زمزمه‌های عجیبی علیه مدیریت و عملکرد سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از درون مجلس شنیده شد که بوی خواسته شخصی به اسم مطالبه مردم می داد.

کارشناسان مختلف و مدیران قبلی و فعلی وزارت صمت و کارشناسان مختلف بخش های صنعت، معدن و تجارت بارها اعلام کردند که مگر قرار است فاطمی امین ضعف های 40 ساله این وزارتخانه را رفع کند؟ 

برخی دیگر از فعالین اقتصادی معتقد بودند که هنوز یکسال از عمر وزیر صمت دولت سیزدهم نگذشته و برخی  ها گویی انتظار معجزه دارند تا کوهی از مشکلات در یک شب حل شود ولی به نظر می رسد هدف عمده این استیضاح، زدن شاخص‌های جوانگرایی در کابینه سیزدهم با انواع و اقسام روش هاست اما خبر ندارند که این ایده ها منسوخ شده است. 

هیچ کس معتقد نیست که فاطمی امین وزیر بی عیبی است اما کارهای مثبتی که در همین مدت کوتاه انجام داده بسیار بیشتر از ضعف‌های اوست و مجلس باید اجازه دهد او برنامه هاو طرح‌هایی را که شروع کرده به پایان برساند تا نتایج آن را ببینیم.

فاطمی امین

 نکته جالب توجه آن است خیلی از انتقادات و رسانه ای شدن آنها و تولید برخی محتواها علیه وزیر صمت دولت سیزدهم از سوی رانت خواران و باند های پشت پرده و حتی بخش خصوصی که منافع اش از دست رفته است تهیه می شود.

متاسفانه در ماجرای استیضاح وزیر صمت، برخی رسانه‌های معترض داخلی با رسانه‌های بیگانه خارج نشین همراه شده اند و در میدان دشمن بازی کرده و با اخبار جعلی خود به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. 

به هیچ وجه پذیرفتی نیست که نمایندگان مجلس بخاطر مسائل بومی، وزیر را تحت فشار بگذارند و در شرایطی که دولت و وزارت صمت مشکلات بودجه ای دارند برای وی خط و نشان بکشند و وی را تهدید به استیضاح کنند، در این شرایط خطیر همه باید به منافع ملی کشور بیاندیشیم و مقابل دشمنان قسم خورده کشور بایستیم.

نقد نمایندگان مجلس به وزرا باید سازنده و در جهت رفع ضعف‌ها و تقویت مدیریت برای حل مشکلات باشد نه اینکه خودشان عاملی برای تضعیف صنعت شوند. 

سید محمد حسینی معاون امور مجلس دولت آیت الله رئیسی درباره استیضاح وزیر صمت گفت: بحث تغییر در دولت مطرح نشده و غیر از وزیری که استعفا داد، تغییر دیگری رخ نمی‌دهد.

وی افزود: آنچه مطرح است، بحث ارجاع استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به کمیسیون صنعت مجلس است که او توضیحات کامل را خواهد داد و امیدواریم نمایندگان قانع شوند ولی دولت از وزیر صمت حمایت قاطع می‌کند.

برای بررسی این موضوع چند موضع گیری نمایندگان مجلس و در راس آن سخنگوی هیات رئیسه را مرور می کنیم. 

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در این باره گفته بود طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شده و برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارسال شده است.

سیدنظام الدین موسوی در تشریح جزئیات جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس گفت: در این جلسه تقویم دستورکارهای ۳ ماهه مجلس بررسی و براین اساس مسائل اساسی که در این مدت در دستورکار مجلس خواهد بود مشخص شد.

41481

این در حالی است که حجت الاسلام علیرضا سلیمی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس گفتند که در جلسه هیات رئیسه مجلس فقط با به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت موافقت شده است نه چیز دیگری؛ بر همین اساس وزیر و نمایندگان مجلس ۱۰ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

با وجود اینکه برخی نظرات مخالفین وزیر صمت دولت سیزدهم در برخی رسانه های اجاره ای و با هزینه های شبه ناک پوشش و انتشار حداکثری داده می شود اما آیا برآیند کلی مجلس درباره فاطمی امین فقط نظرات منتقدین است یا اینکه کلیت مجلس از فسادستیزی فاطمی امین وزیر صمت در جهت مقابله با رانت خواری و برچیده شدن سفره عده قلیلی که سعی می کنند از بیت المال برای خود برج و بارو بسازند گام های اساسی برداشته است حمایت می کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز