تیم ملی فوتبال ایران | تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی | تیم ملی فوتبال ایران بازی تدارکاتی

دبیر کل فدراسیون: تیم ملی فوتبال ایران با هیچ تیم اروپایی نمی‌تواند بازی کند!

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۱۶۶
دبیر کل فدراسیون: تیم ملی فوتبال ایران با هیچ تیم اروپایی نمی‌تواند بازی کند!
دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌ بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران خبر داد!

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی 2022 به میدان خواهد رفت. جام جهانی 2022 با حضور تیم ملی فوتبال ایران، در قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله اول با ولز، انگلیس و آمریکا بازی خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران در اولین اردو مقدماتی خود به الجزایر سفر کرده بود. سرمربی تیم ولز یکی از 3 حریف تیم ملی فوتبال ایران به تازگی تغییر کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش برنا به نقل از فارس، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های تیم ملی در فیفادی بعدی با توجه به نگرانی هواداران تیم ملی و اینکه آیا با تیم مجارستان صحبت شده است، شرح داد: در مورد فیفادی قبلی نگرانی‌هایی ایجاد شده بود. شاید باید این واقعیت را بگوییم در تمام برنامه ریزی های ما نسبت به بقیه به عنوان مسئول بیشتر برای تیم ملی دغدغه داریم. با توجه به اتفاقی که در فیفادی قبلی درمورد بازی با کانادا رخ داد، برخی برنامه های تیم ملی به هم ریخت. هرچند بلافاصله یک بازی دوستانه جایگزین شد و یک دیدار دیگر هم با نظر سرمربی انجام نشد.

کامرانی فر افزود: بعد از فیفادی اول کار خود را برای فیفا دوم شروع کردیم اما همه می‌دانند در این فیفادی هم نمی‌توانیم با تیم‌های اروپایی بازی کنیم زیرا به جز یک تا دو کشور همه تیم‌های این قاره درگیر هستند که اسم‌شان را نمی‌برم اما با آنها هم نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم بازی کنیم. درمورد بازی تدارکاتی برنامه ریزی ها شروع شده و هر زمان نهایی شد، به زودی توسط میرشاد ماجدی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: همین امروز صبح که روز تعطیل بود جلسه داشتیم و در این مورد نکات نهایی را تقریبا برطرف کردیم. منتظر تایید نهایی هستیم و آن را هم به زودی اعلام خواهیم کرد. اردوی خیلی خوب با دو بازی خیلی خوب خواهیم داشت و نمی‌توانیم بیشتر از دو دیدار انجام بدهیم. البته اجازه بدهید جزییات را در روزهای آینده اعلام کنیم؛ البته ۳-۲ برنامه در نظر گرفته ایم تا اگر به هر دلیلی اتفاقی افتاد، جایگزین برنامه اصلی کنیم‌.

دبیرکل فدراسیون درمورد اینکه آیا حریفان تدارکاتی آتی تیم ملی جزو تیم‌هایی هستند که سهمیه جام جهانی گرفته اند، گفت: جزو تیم‌های رنکینگ بالای فیفا و خارج از آسیا و اروپا هستند. یکی از تیم‌ها در جام جهانی حضور دارد و دیگری حضور ندارد.

کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران بازمی‌گردد؟!

به گزارش برنا به نقل از ورزش سه، محمد شبانه روزنامه نگار مصری خبر داد کارلوس کی‌روش از حضور دوباره در تیم ملی مصر خودداری کرده و روز دوشنبه ضمن عدم پذیرش پیشنهاد فدراسیون فوتبال مصر برای بازگشت به تیم ملی این کشور، عذرخواهی خود را به مقامات رسمی اعلام نموده است.

این خبرنگار همچنین گفت: کی‌روش با تاکید بر این مسئله که همکاری با فدراسیون فوتبال مصر، باعث افتخار او بوده، اعلام کرد تمایل دارد تجربه های جدیدی را پشت سر بگذارد؛ به خصوص که او پس از صعود به فینال آفریقا و بازی پلی آف جام جهانی، چیز جدیدی برای ارائه به تیم مصر ندارد.

وی افزود: کی‌روش از حازم امام و اعضای فدراسیون برای معرفی مجدد این سرمربی برای هدایت تیم ملی مصر تشکر کرد اما در عین حال بر اهمیت کار در فضا و محیطی متفاوت و جستجوی چالش های جدید تاکید کرد.

لازم به ذکر است که فدراسیون فوتبال مصر هفته گذشته تصمیم خود را برای پایان همکاری با ایهاب جلال، سرمربی تیم ملی گرفت و حالا برای استخدام یک سرمربی خارجی برای این تیم و همچنین تیم المپیک خود تلاش می‌کند.

تیم‌های جام جهانی در کنار تیم ملی فوتبال ایران

آسیا: قطر، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن

اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان

آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون

آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان - نیوزیلند، دهم فروردین ۱۴۰۱

نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا - امارات، هفدهم خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف

نماینده اقیانوسیه - تیم چهارم آمریکای شمالی

نماینده آسیا - تیم پنجم آمریکای جنوبی

ولز - برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند

انگلیس، آمریکا و ولز؛ هم گروه‌های تیم ملی فوتبال ایران در قطر

انگلیس اولین حریف تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی انگلستان با گرت ساوتگیت، امید زیادی به جام جهانی پیش رو دارد. انگلیسی‌ها که همیشه ادعا داشته اند فوتبال اصالتاً برای این کشور است، در تلاشند تا بالاخره بتوانند جام جهانی را به خانه ببرند و به سال‌ها ناکامی خود در عرصه بین المللی پایان دهند.

تیم ملی انگلستان اولین جام جهانی خود را در سال ۱۹۵۰ تجربه کرد. سه شیرها تاکنون ۱۶ بار در این مسابقات شرکت کرده اند و از جمله تیم‌هایی هستند که در بزرگترین مسابقات فوتبال جهان سابقه زیادی دارند.

انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما همگروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند. انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نائب قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود..

آمریکا دومین حریف تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال آمریکا در ۱۰ دوره جام‌جهانی حضور داشته که نخستین دورهٔ آن در جام جهانی ۱۹۳۰ بوده است. این تیم از جام جهانی ۱۹۹۰ تا جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت پیوسته در پیکارهای جام جهانی حضور داشته است.همچنین تیم ملی این کشور یک بار در پانزدهمین دوره جام جهانی در جام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته است. تیم ملی آمریکا موفق نشد از مرحله مقدماتی در جام جهانی روسیه صعود کند و در جام جهانی قبل حضور نداشت.

پلی آف اروپا سومین حریف تیم ملی فوتبال ایران را مشخص کرد

تیم ملی فوتبال اوکراین و اسکاتلند در پلی آف اروپا رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده این دیدار به مصاف ولز می‌رود.

نخستین حضور تیم ملی فوتبال اوکراین در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شکل گرفت و نخستین صعود این تیم به جام جهانی در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد که با تیم‌های عربستان، تونس و اسپانیا همگروه شد و با دو پیروزی به مرحله بعد صعود کرد. این تیم سوئیس هم از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایتالیا به میدان رفت و شکست خورد. اوکراین در سال ۲۰۰۲ در یک بازی دوستانه مقابل ایران قرار گرفت که با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

تیم ملی فوتبال اسکاتلند یکی از قدیمی ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان شناخته می‌شود، این تیم در سال ۱۹۵۴ اولین حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. اسکاتلند تا کنون هشت بار موفق شده به جام جهانی صعود کند که در جام جهانی ۱۹۷۸ مقابل تیم ملی ایران به میدان رفتند و بازی با گل‌های اسکندریان برای اسکاتلند و دانایی فرد برای ایران با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ولز تاکنون فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده است که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. بیشترین بازی و گل ملی را گرت بیل بازیکن باشگاهی تیم فوتبال رئال مادرید برای ولز به ثمر رسانده است.

نظر شما