جریان‌های سیاسی برای رفع چالش‌ها راهکار داشته باشند

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۰:۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۴۹۶۷
جریان‌های سیاسی برای رفع چالش‌ها راهکار داشته باشند
فرماندار گرگان گفت: احزاب سیاسی می‌توانند ریل‌گذاری درستی برای تقویت نظام و رهبری، ارزش‌ها و رفع چالش‌ها و رسیدن به توسعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی پایین محلی در دیدار با جمعی از اعضای سازمان معلمان استان گلستان با تاکید بر اینکه تشکل‌های صنفی می‌توانند سهم و نقش تعیین کننده‌ای در توسعه و رفع چالش‌های شهرستان داشته باشند، اظهار کرد: این تشکل‌ها و حتی جریان‌ها و احزاب سیاسی می‌توانند درباره مسائل و چالش‌هایی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی، سرقت و مسائل فرهنگی که مانع توسعه هستند، راهکار ارائه دهند و ما نیز از این رویکرد تشکل‌ها و احزاب سیاسی استقبال می‌کنیم.

فرماندار گرگان با تاکید براینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید نگاه ملی را بر منافع جریانی و گروهی اولی بدانند، گفت: در حقیقت هدف از تشکیل احزاب این است که پایه‌های نظام مستحکم و آسیب‌پذیری در مقابل دشمنان کمتر شود. اما متاسفانه گاهی اوقات خلاف این اصل را شاهد هستیم.

وی افزود: بعضی مواقع برخی افراد در پوشش حزب و جریان‌های سیاسی امنیت ملی کشور را هم به مخاطره می‌اندازند؛ این در حالی است که احزاب سیاسی می‌توانند ریل‌گذاری درستی برای تقویت نظام و رهبری، ارزش‌ها و رفع چالش‌ها و رسیدن به توسعه داشته باشند.

پایین محلی با بیان اینکه جامعه از چالش و اختلاف نفعی نخواهد بُرد، گفت: اگر جریان‌های سیاسی تنها خود و منافع خود را ببینند، خود به خود حذف خواهند شد و تجربه نیز این را ثابت کرده که هر وقت مردم از سوی جریانی نادیده گرفته شدند، مردم نیز آنها را حذف کرده‌اند و از اختلاف افکنی و چالش تا به حال کسی نتوانسته برای خود و جریان منتسب به خود پل پیروزی درست کند.

وی در بخش دیگر سخنانش به مقوله فرهنگ اشاره و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد از منظر فرهنگی قابل بررسی و رفع است. هرچند کار در این حوزه سخت و دیربازده است و آموزش و پرورش نیز در چنین وضعیتی می‌تواند کمک بزرگی باشد به شرطی که خوب و به‌درستی هدایت و مدیریت شود.

فرماندار گرگان با تاکید بر امر پیشگیری در موضوع آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: ما بیشترین هزینه را در امر درمان می‌کنیم در حالیکه هزینه پیشگیری چندین برابر کمتر از هزینه‌های درمان است. اگر برخی از مسائل مانند فقر حل شود بسیاری از آسیب‌ها و جرایم مانند سرقت، فساد و فحشا و ... کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری تشکل‌های صنفی و احزاب سیاسی از مسئولان گفت: نکته مهم پیگیری مطالبات از مسیر واقعی و قانونی است و در این موارد همه مسئولان نه فقط به جریان‌های سیاسی و صنفی بلکه به تک تک شهروندان باید پاسخگو باشند.

پایین‌محلی درباره مطالبات فرهنگیان نیز اظهارکرد: در این موضوع باید از افراط و تفریط جلوگیری شود. دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی همچون طرح رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار دارد و امیدواریم با اجرایی شدن آنها، بخش قابل توجهی از مشکلات و مسائل فرهنگیان حل شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز