استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دستگاه ها در افزایش سهم استان از محل منابع ملی تاکید کرد

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۹:۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۶۲۹۸
استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دستگاه ها در افزایش سهم استان از محل منابع ملی تاکید کرد
استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال اعتبارات تملک دارایی در استان رشد ۳۶ درصدی داشت که انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مبادله موافقت‌نامه‌ها و تخصیص اعتبارات سرعت عمل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: سال مالی اعتبارات تملک از ۳۱ تیرماه به ۳۱ شهریوماه تمدید شده است انتظار داریم جذب به موقع باشد و دستگاه‌های اجرایی جذب را به دقایق آخر موکول نکنند.

وی اظهار داشت: مدیران قانون، دستورالعمل‌ها و ضوابط بودجه را مطالعه کنند و از این ظرفیت‌های ملی مندرج در این قانون استفاده و سهم استان را از سطوح ملی افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیری که بتواند با اشرافیت بر قانون از این ظرفیت استفاده کرده و از منابع ملی بخشی را برای دستگاه در استان جذب و سهم دستگاه را افزایش دهد مورد توجه استاندار قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استاندار پیگیر اخذ تخصیص‌های جدید از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان باشند.

قناعت یادآور شد: در سفر شهریورماه ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان تعلق گرفت که هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به استان واریز شده است.

وی افزود: علاوه بر این در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به عنوان متمم نیز به استان اختصاص یافت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان در خصوص راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی گناباد با برآورد اعتبار دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبرهای خوبی در پی داشت که در آینده اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را برای مرحله دوم سفر رئیس جمهور به استان در آینده نزدیک داشته باشند که نیاز است مانند دور اول که مدیران پای کار بودند در این مرحله نیز پای کار باشند تا اعتبارات جدید برای استان اخذ شود.

قناعت بیان کرد: در ارتباط با توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان نسبت به سال گذشته در سطح استان شاهد رشد نزدیک به ۳۰ درصد هستیم که عمده آن در بحث حقوق و مزایا است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی اظهار داشت: این افزایش حقوق در احکام کارگزینی خردادماه اعمال شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هر سال در بخش حقوق با کسری‌هایی مواجه‌ایم که بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال ۲۲ میلیارد تومان کسری داشته باشیم البته خزانه استان پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده است.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مانده مرخصی بازنشستگان استان که توسط استانداری و پاداش که در سطوح ملی انجام خواهد شد در هزینه استان جای نگرانی نیست.

قناعت یادآور شد: کار خوبی که امسال انجام شد در زمینه سرانه اضافه کار است که دو برابر شده و برای کارکنان رسمی و پیمانی از ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای قراردادی‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافت و مابقی آیتم‌های هزینه‌ای شبیه سال قبل است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد بودجه هزینه‌ای امسال انقباضی است، گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی در این بخش صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: انتظار این است موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز کسری حقوق را پیگیری و رفع کند.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات تملک دارایی استان بیان کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل بودجه و نحوه توزیع اعتبارات ابلاغ و معین شده است در این جلسه توزیع ریالی اعتبارات در این حوزه به رای گذاشته شد.

قناعت اظهار داشت: پس از تصویب، اعتبارات تملک به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود که باید نسبت به برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرماندار اقدام شود.

وی با بیان اینکه رعایت الزامات از جانب کمیته شهرستان‌ها الزامی است تصریح کرد: انتظار این است مبادله تفاهم‌نامه‌ها و اخذ تخصیص سریع انجام شود تا شاهد شروع عملیات اجرایی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توزیع اعتبارات توازن در استان عنوان کرد: دامنه شمول این اعتبارات محدود است لذا هر پروژه‌ای از این محل قابل تعریف یا قابل تامین اعتبار نیست.

وی ادامه داد: در این بخش از اعتبارات،  ملاک اصلی برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقایسه و تناسب با میانگین کشوری است که اگر زیر میانگین کشوری باشد می‌توان پروژه تعریف کرد.

قناعت افزود: همیشه ۱۰ درصد به میانگین کشوری باید نزدیک شویم که برای رفع تبعیض و ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر این شاخص معنا پیدا می‌کند و باید این مهم مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به دستور کار موسسه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: در نخستین جلسه شورای اداری استان فرصتی در اختیار پارک علم و فناوری استان برای معرفی این حوزهف شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی از مدیران، گروه‌های مرجع و خاص آشنایی چندانی با موضوع ستاد نخبگان یا پارک علم و فناوری نداشته و در این حوزه خلا و ضعف وجود دارد.

وی بیان کرد: در ارتباط با درخواست اختصاص زمین برای پارک فناوری جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار و دستگاه‌های مربوطه برگزار و برای این درخواست تصمیم مناسب اخذ شود.

قناعت تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد بودجه هزینه‌ای امسال انقباضی است از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم رعایت صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: بعد از ابلاغ اعتبارات شهرستانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به سرعت با حضور فرماندار به عنوان رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، نماینده سازمان مدیریت و نماینده معاون عمرانی استانداری برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز