استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۷۴۰۷
استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جام جهانی قطر ۲۰۲۲
ضرغامی درخصوص اینکه از این ظرفیت ها در رویداد جام جهانی قطر چه استفاده ای می شود گفت: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در رویداد جام جهانی استفاده خواهد شد تا شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم رونمایی و هم افزایی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در زمینه های میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  راه اندازی پارک علم و فناوری توسط جهاد دانشگاهی ایده مطلوبی است. نیروهایی که در این حوزه صاحب ایده اند و توان تولیدات مستمر دارند در این محل مستقر اند. 

وی افزود: از شرکت هایی که در زمینه گردشگری و صنایع دستی در این پارک فعالند استفاده خواهیم کرد. بار دومی است که از این محل بازدید کرده‌ام و برای پیشبرد امور مجددا هم بازدید خواهیم داشت. 

ضرغامی با اشاره به رونمایی از سرویسی در زمینه گردشگری بیان کرد: این سرویس می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را به صورت یکپارچه در حوزه گردشگری با شروع ۱۴ هزار نقطه در کشور آغاز می‌کنیم. در کنار آن نیز امکانات جنبی توسط شرکت های خلاق ایجاد شده است. تقویت این کار مردمی کردن اقتصاد است و اینگونه همه مردم در اقتصاد کشور نقش خواهند داشت‌ همچنین با مقداری آموزش و هدایت مردم بخش عظیمی از نیازهای گردشگری فراهم می‌شود. 

وزیر گردشگری با تاکید بر اینکه اکوسیستم های قبل هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد و آنان مکمل یکدگیرند خاطرنشان کرد: همه مردم امکان استفاده کردن از این ظرفیت ها را خواهند داشت. 

ضرغامی درپاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا درخصوص اینکه از این ظرفیت ها در رویداد جام جهانی قطر چه استفاده ای می شود بیان کرد: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در رویداد جام جهانی استفاده خواهد شد تا شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی باشیم. 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سفر ارزان گفت: آمدن گردشگران از کشور های همسایه به ایران و بالعکس، مذاکراتی با تاجیکستان و ازبکستان داشته ایم و به دنبال این هستیم تا پس از حل مشکلات مختلف از جمله حمل و نقل مردم از طریق زمینی سفر خود را به این کشور ها داشته باشند. 

ضرغامی با اشاره به اینکه عراق ظرفیت اول گردشگری کشور ماست عنوان کرد: سیاست گذاری اعطای وام به سمت مراکز اقامت ارزان تر تغییر داده ایم. سهم ما برای هتل های ۵ ستاره نخواهد بود و مهمان پذیر ها و بومگردی ظرفیت خواهند داشت و با ارائه تسهیلات می توانند رونق یایند. 

وی با اشاره پلتفرم بزن بریم گفت: این سرویس تصمیم گیری را به علت تنوع زیاد آسان می‌کند علاوه براین از هدررفت وقت و هزینه مازاد جلوگیری میکند. 

وزیر گردشگری درباره لغو روادید ایران و روسیه تا پایان سال گفت: بازار روسیه برای ما ارزشمند است که پیشنهاد لغو روادید را به دولت بردیم که توسط ما و وزارت امور خارجه درحال تکمیل است. امیدوارم این امر به جمع بندی روشنی رسیده تا به تصویب دولت برسد و تسهیلات بیشتر گردشگری بین ایران و روسیه را تقویت کنیم. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز