نوروزی: تمرکز زدایی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی است

۱۴۰۱/۰۴/۲۹ - ۱۱:۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۳۲۰۱
نوروزی: تمرکز زدایی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی است
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تمرکز زدایی از مهمترین برنامه‌های این فدراسیون است و در این راستا تا حد امکان باید از مراجعه به مرکز جلوگیری شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ غلامرضا نوروزی شامگاه سه‌شنبه در مجمع سالیانه هیات پزشکی و ورزشی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات به استان‌ها و ۱۰ درصد در مرکز ارائه می‌شود و باید همین نگاه در استان‌ها نسبت به شهرستان‌ها هم حاکم باشد.
 
وی ادامه داد: هرچه مراجعه به مرکز کمتر باشد نشان دهنده این است که توجه به استان‌ها داشته‌ایم، باید نظارت‌ها بر هیات‌های شهرستان و استانی بیشتر شود و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.
 
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه وظیفه ما پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است، اضافه کرد: به دلیل پدیده کرونا در دو سال گذشته آسیب‌های جدی به سلامت مردم وارد شده و خسارت‌های وارد شده هم غیرقابل جبران است.
 
نوروزی کم تحریکی را مهمترین پیامد ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: کم تحریکی باعث افزایش پدیده چاقی در جامعه شده و چاقی هم زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف غیر واگیر و سایر عوارض در جامعه است.
 
وی با تاکید براینکه باید در بعد سلامت در برنامه‌های آموزشی توجه جدی داشته باشیم، بیان کرد: خراسان جنوبی فاصله زیادی با مرکز دارد اما با پیگیری‌هایی که انجام شده و به دلیل ایجاد فضاهای فیزیکی که در چند سال اخیر ایجاد شده، نیازی نیست ورزشکاران برای کوچکترین مساله به تهران و استان‌های مجاور اعزام شوند.
 
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌های پزشکی از خیلی از استان‌ها شرایط بهتری دارد و خدمات خوب توانبخشی توسط هیات ورزشی و پزشکی انجام می‌شود.
 
نوروزی با بیان اینکه آکادمی پزشکی و ورزشی در خراسان جنوبی در حال توسعه است تا بتواند جایگاه پزشکی بهتری داشته باشد، اضافه کرد: هیات پزشکی و ورزشی باید همیشه و به خصوص در شرایط فعلی که هیات‌ها آسیب دیده‌اند، پاسخگو باشد و با روحیه باز از محل صرفه‌جویی‌ها به هیات‌ها کمک کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های مهم ورزشکار در کسب موفقیت مختلف داشتن بدنی سالم و آماده است، اظهار داشت: در غیر اینصورت نمی‌توان به هدف تعیین شده دست یافت، این فدراسیون در این موضوع مهم یعنی سلامت ورزشکار و رضایتمندی تاکید ویژه ای دارد.
 
نوروزی با تاکید بر توسعه خدمات پزشکی ورزشی در نقاط محروم، گفت: هم اینک در ۹۰ درصد استان‌های خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران ارائه می‌شود به گونه‌ای که دیگر لازم نیست این قشر برای دریافت هر خدماتی به خارج از استان خود مراجعه کنند.
 
وی افزود: در این راستا توسعه خدمات پزشکی ورزشی در همه مناطق کشور از اهداف اصلی فدراسیون است و قطعا توجه جدی به نقاط کمتر توسعه یافته داریم.
 
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: هم اینک نیز در بسیاری از استان‌ها، خدمات پزشکی فیزیوتوراپی با همکاری هیات ‌ای پزشکی ورزشی به ورزشکاران ارائه می‌شود.
 
نوروزی خاطرنشان کرد: شعار ما در این فدراسیون همواره این بوده که بتوانیم استان‌ها و شهرستان‌ها را فعال کنیم تا چرخ ورزش کشور با سرعت بیشتری بچرخد و فعال شود.
 
وی با بیان اینکه هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها همیشه در اصل و اولویت کار فدراسیون قرار دارند و بدون وجود استان‌ها فدراسیونی وجود نخواهد داشت. نوروزی افزود: توجه به شهرستان‌ها هم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در سطح محلی هم نیازهای پزشکی ورزشی شهرستان‌ها برطرف شود.
 
وی بیان کرد: باید به ورزشکاران قهرمان خراسان جنوبی خدمات ویژه ارائه دهیم تا این افراد به خاطر مصدومیت و هزینه درمان ورزش را رها نکنند.
 
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه مساعدت‌های لازم را برای ارائه آموزش‌ها خواهیم داشت هر چند ظرفیت‌های استان در این زمینه پاسخگو است، اضافه کرد: در زمینه بیمه دانش آموزی هم کمیته دانش آموزی تشکیل دادیم اما پیگیری‌های لازم انجام نشد.
 
نوروزی افزود: حمایت خود را از ورزشکاران دانش آموزی هم خواهیم داشت و در آینده تعرفه خدمات خود را بالا ببریم.
 
در این مجمع سالیانه علیرضا وطن دوست به عنوان کارشناس خبره، جواد علی پور به عنوان عضو هیات رییس آقا و شیوا ممتاز به عنوان عضو هیات خانم انتخاب شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز