استاندار خراسان جنوبی بازنشستگان مشاورانی امین و ‌مجرب در تصمیمم گیری ها تأکید کرد

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۱۹:۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۴۹۷۰
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بازنشستگان، مشاورانی امین و ‌مجرب در تصمیمم گیری ها می باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در هفدهمین همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در استان خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه بازنشستگان در تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌ های اجرایی، کمک‌کننده و ضروری است.

وی تصریح کرد: براساس آموزه‌های اسلامی اگر اندیشه، تجربه و سابقه مدیریتی بازنشستگان در کنار توان و انرژی بالای جوانان قرار بگیرد، موفقیت‌ ها چند برابر می‌شود. 

به گفته وی؛ برای عقب نماندن در رقابت‌های بین استانی باید تصمیمات ما بدون خطا باشد و بهترین راه، اتخاذ تصمیم عالمانه از رهگذر پیوند دانش و تجربه است.

استاندار با تأکید بر این که بازنشستگان جزو سرمایه‌های مهم استان محسوب می‌شوند، متذکر شد:  مدیران باید قدردان این قشر باشند و از توان و تجربه آنان در حوزه‌های مختلف استفاده نمایند. 

قناعت اظهار داشت : بازنشستگان ادراک محیطی بالایی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند که ناشی از پیوند بین تجربه و علم است و در بیش از سه دهه معرفت که در دوران خدمت کسب کرده‌اند، می‌توانند به عنوان یک فرد مهم مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

وی ادامه داد: حکمرانی و مدیریت امور در فضای امروز کشور بیش از هر چیزی نیازمند دانش، علم‌ و تجربه بازنشستگان است. 

به گفته وی؛ همانطور که افزاط و تفریط در هر امری،  قابل قبول نیست، صرف استفاده از دانش یا تجربه به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه پیوند بین این دو کارگشاست.

استاندار با ذکر این نکته که فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم بسیار کوتاه است، خاطرنشان کرد: بازنشسته‌ها مسیر صحیح حرکت برای نیل به افق‌های پیشرفت را نشان‌ می‌دهند، لذا وقتی نیروهای جوان، با دانش، تحصیلکرده و با انگیزه و توان بالا، از تجربه و دانش بازنشستگان بهره برداری کنند، موفقیت‌ های چند برابری خواهند داشت.

قناعت اضافه کرد: این همایش به پاس زحمات بازنشستگان و به منظور احترام، کرامت و حفظ شأن و جایگاه شما و نقش ارزنده‌ای که در گذشته داشته و در آینده خواهید داشت، برگزار شد که کمترین و جزئی‌ترین کار در قبال جایگاه شماست.

وی تأکید کرد: برای ایجاد نشاط و پویایی به‌ویژه ارتقای سطح سلامت بازنشستگان، باید دستگاه‌های اجرایی متولی برنامه سالانه داشته و پیگیر امور باشند.

استاندار، همسان‌سازی حقوق بازنشسته ها را از قوانین کشوری خواند که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است و گفت: درخصوص بخشی که مربوط به استان می باشد  دستگاه‌ ها باید همکاری لازم را داشته باشند و برای اجرا منتظر تصمیم دولت و مجلس هستیم.

قناعت بر لزوم سرکشی و دیدار با بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد و افزود: یکی از اقدامات خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سرکشی از بازنشستگان است که باید در دستور کار سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه شورای اداری استان این فرصت در اختیار یکی از نمایندگان بازنشستگان قرار می‌ گیرد تا نسبت به ارائه مشکلات و مسائل مربوط به این قشر اقدام کند.

استاندار تصریح کرد: در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود درباره مسائل مربوط به بازنشستگان و رفع مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد.

قناعت اظهار داشت: برای برخی موضوعات مدنظر بازنشسته های استان جلسه‌ای با محوریت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تشکیل می‌شود که مسائل مربوط به داخل استان پیگیری و درخصوص مسائل مربوط به خارج از استان نیز در قالب مکاتبه با امضای استاندار موارد بررسی می‌شود.

شایان ذکر است؛ در این آیین ۶ نفر از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و ۲۱ نفر از  برگزیدگان جشنواره‌های ورزشی تجلیل شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز