مباحث مهم و کلیدی نشست استاندار و مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با رئیس جمهور

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۱:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۵۹۰۵۹
رئیس جمهور در نشستی که با استانداران و مجمع نمایندگان استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی داشت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، راه آهن، برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس، نحوه اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و سوخت مرزنشینی مباحثی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی،  دکتر قناعت یکشنبه شب در گفت و گو با خبر 20 شبکه خاوران خراسان جنوبی در تشریح جزئیات نشست امروز آیت الله رئیسی، رئیس جمهور با استانداران و مجمع نمایندگان استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی با اشاره به نکات و موضوعات کلیدی مورد بحث در این نشست، اظهارداشت: یکی از مباحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این نشست بود که خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح است و در سال اول اجرا، توانستیم زمین مورد نیاز چهار سال را تامین کنیم.

وی افزود: این طرح به خوبی پیش می‌رود و حدود 40 درصد افرادی که ثبت‌نام کردند تاکنون انعقاد قرارداد با سازندگان را انجام داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارزیابی‌هایی طرح نهضت ملی مسکن که توسط خود وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، استان خراسان جنوبی در رتبه دوم قرار دارد و اجرای این طرح مورد توجه ویژه رئیس جمهور هم قرار داشت.

 دکتر قناعت چگونگی و نحوه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی را از دیگر نکات مطرح و مورد بررسی در این طرح ذکر و اضافه کرد: سفر نخست رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای استان 100 مصوبه در پی داشته است که از این تعداد 34 مصوبه در حال اجراست یعنی اجرایی شده و بقیه در دست بررسی و هماهنگی‌ها برای شروع عملیات اجرایی است.

قناعت با اشاره به اینکه در این نشست موضوع جدید برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران استان در 13 شهریورماه در شهرستان فردوس را نیز مطرح کردیم، اضافه کرد: برگزاری این نشست در راستای گفتمان سازی و تعیین مبدا فعالیت‌های جهادی در کشور است که در سال 47 و با آغاز فعالیت گروه جهادی خدمت‌رسان مقام معظم رهبری در منطقه فردوس بوده است.

دکتر قناعت عنوان کرد: این طرح در قالب 2 و سه روز در شهرستان فردوس برگزار خواهد شد و 100 گروه جهادی در استان حضور خواهند داشت، چون فرصتی خوبی بود از رئیس جمهور برای ایراد سخنرانی در این اجلاسیه دعوت کردیم.

وی ادامه داد: در صورت حضور رئیس جمهور در استان چند تا از پروژه‌های  بزرگ و ملی با اعتبارات کلان را برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پیش‌بینی کردیم.

قناعت افتتاح بخش احیاء طرح فولاد قاین، افتتاح خط انتقال و فاز دوم تصفیه خانه شهر بیرجند، آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیح فارس به خراسان جنوبی، آغاز عملیات اجرایی فاز اول مجتمع بزرگ نهضت ملی مسکن در بیرجند در فاز نخست با چهارهزار واحد را از مهمترین برنامه‌هایی پیش‌بینی شده استان برای سفر احتمالی رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پروژه مهم و استراتژیک بیرجند - قاین - یونیسی هم از مباحث کلیدی مطرح شده در این نشست بود که مسئله کنسرسیوم بانکی آن انجام شده و در حال حاضر در صندوق توسعه ملی قرار دارد و در 2 و سه هفته آینده اگر مشکلی به وجود نیاید، ان شا الله جلسه‌ای به بانک‌ها خواهند گذاشت که اگر اعتبار 2 هزار و 600 میلیارد تومان سهم بانک‌ها از طریق صندوق توسعه ملی به این طرح تزریق شود، شاهد عملیات اجرایی آن هم خواهیم بود.

دکتر قناعت با بیان اینکه عدم پرداخت عواید حاصل از سوخت مرزنشینی که از سال 1399 قطع شده از موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان استان بود، اضافه کرد: همچنین عدم اجرای کوله‌بری برای مرزنشینان خراسان جنوبی هم از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که ما خواستار اصلاح آیین نامه آن شدیم که  این طرح شامل مرزنشینان خراسان جنوبی هم شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پست برق 400 کیلووات در شهرستان نهبندان با توجه به سفر سال 1378 مقام معظم رهبری به این شهرستان و تاکید ایشان بر رفع محرومیت از این منطقه را نیز در این نشست نمایندگان استان خواستار شدند که احداث این پست با توجه به معادن غنی در منطقه نیاز و ضروری است.

 دکتر قناعت گفت: در این دیدار تمام نمایندگان خراسان جنوبی خواستار توجه و تزریق اعتبار ویژه به راه‌های استان شدند و همچنین بحث بهداشت و درمان و کمبود پزشک متخصصی و لزوم رفع این مشکل از دیگر مطالبات و دغدغه نمایندگان استان در این نشست بود.

وی ادامه داد: در این نشست تمام استانداران و نمایندگان استان‌ها خواستار این شدند که منابع محرومیت‌زدایی در مرکز توزیع نشود و در اختیار استانداران برای توزیع قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات رئیس جمهوری در این نشست در پاسخ به دغدغه نمایندگان در خصوص اجرای رتبه‌بندی معلمان هم گفت: در خصوص اجرای این طرح، دولت لایحه آن را آماده و به مجلس ارائه کرده و در مجلس هم بحث‌های فنی و تخصصی انجام و تایید شده و به شورای نگهبان ارسال شده و مورد تایید این شورای هم قرار گرفته است.

دکتر قناعت افزود: در حال حاضر این طرح به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و این وزارت خانه هم در حال اجرای مقدمات برای اجرای این طرح است.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز