کشاورزی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۶۱۹۷۳
کشاورزی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی
با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای کشاورزی اقتصادی، کشاورزی در خراسان جنوبی رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، در نشست مشترک مدیران حوزه جهاد کشاورزی با نمایندگان مردم خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: میزان سطح اراضی زراعی  استان را ۵ هزار و ۷۰۱ هکتار است و سالانه ۱۱۶ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

جعفری با اشاره به مطالبات بخش کشاورزی و دامداری در استان، گفت: کمبود اعتبار برای برگزاری دوره آموزشی، کمبود سردخانه، عدم راه اندازی دانشکده دام پزشکی از مهم‌ترین مسائل و مطالبات بخش کشاورزی در استان است.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر اولویت بندی مطالبات در حوزه  کشاورزی تاکید کرد و گفت: برطبق نظر کارشناسان، باید به سمت کشت محصولات کم آب بر برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه نیز در این جلسه گفت: اگر به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم می‌توانیم با کمک جهاد کشاورزی و نهاد‌های دیگر، از ظرفیت‌ها استفاده و تولیدات را به حداکثر برسانیم تا به یک استان خودکفا در تمام زمینه‌ها تبدیل شویم.

اسحاقی افزود: هر فردی که بتواند در استان خراسان جنوبی طرحی ارائه دهد که توانایی حل مشکلات و گره‌ها را داشته باشد قول می‌دهیم در جشنواره شهید رجایی به عنوان یک گزینه از طرف نماینده مجلس وی را معرفی کنم.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه اگر به سمت کشاورزی علمی حرکت نکنیم محکوم به شکست هستیم، گفت: لازم است از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی حرکت کنیم.

نخعی با گلایه از ضعف در آمایش سرزمین استان و حوزه بهره وری آب، گفت: ارتباط با جامعه دانشگاهی مهم است و این گونه می‌توانیم در راستای توسعه استان برسیم.

انتهای پیام

نظر شما