انجام ۶۰ درصد تعهدات آموزشی فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۲:۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۷۱۱۵۵
انجام ۶۰ درصد تعهدات آموزشی فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد امسال این سازمان در حوزه آموزش چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت در همه زمینه ها می باشد که تاکنون ۶۰درصد آن انجام گرفته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید نورالله هدایت در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یک هزار و ۳۵۸ نفر دانش آموز و دانشجودر قالب ۲۳۹ هزار و ۸۳۲ نفر ساعت در پنج ماهه امسال در رشته های مختلف آموزش داده شده اند.

وی ادامه داد: طرح کهاد و نخلستان مابین این سازمان و دانشگاه ها در حال اجراست که طرح کهاد برای داشجویان در حال تحصیل بوده  و  طبق وظیفه ای که این سازمان دارد  باید ۵۴۰ ساعت آموزش مهارتی به آن ها ارائه شود.

هدایت تصریح کرد: طرح نخلستان برای دانشجویان فارغ التحصیل اجرا می شود که هم اینک در ۱۰ رشته برای مهارت آموزان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال آموزش رشته های نوین و دانش بنیان در دستور کار این سازمان قرار گرفته که برخی از این ها شامل شبکه، هوش مصنوعی ، نانو، پرورش کرم خوراکی میل ورم و دیگر موارد است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه پنج میلیارد تومان در اختیار این سازمان قرار گیرد، تمام کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای استان( ۹۰ کارگاه فعال) نوسازی و بهسازی خواهند شد. 

تدوین سند حرفه در زمینه گیاهان دارویی 

به گفته هدایت سند حرفه در زمینه گیاهان دارویی در استان تدوین گردیده و استان به عنوان پایلوت این طرح مشخص شده  که برگزاری هفت دوره آموزشی برای سراسر کشور در برنامه امسال دیده شده است. 

وی افزود: یک هکتار و نیم در مرکز سرآبتاوه زیر کشت گیاهان دارویی برده شده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ گیاه نادر دارویی که در معرض خطر انقراض و نابودی قرار گرفته، کاشته شده اند.

هدایت تاکید کرد: برنامه ریزی شده کشت ها برای ۹۰ گیاه نادر دارویی اجرایی شود و استارت کار زده شده است.

وی ابراز داشت: مزیت این طرح این است که گیاهان دارویی از خطر انقراض در امان می مانند و کاشت گیاهان نادر دارویی به سراسر مهارت آموزان در کشور اراِئه می شود.

نگاهی به سازمان فنی و حرفه ای در استان

هدایت گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش خصوصی و دولتی به مهارت آموزان ارائه می شود ۱۱ مرکز آموزشی ثابت با تعداد ۹۰ کارگاه فعال در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: ۳۰۰ حرفه و شایستگی به آن ها ارائه می شود و آموزش ها به صورت رایگان هستند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بخشی از آموزش های فنی و حرفه ای به بخش خصوصی واگذار شده است و در استان ۱۶۰ آموزشگاه فعال و نیمه فعال وجود دارد.

هدایت افزود: این سازمان به تعبیری سفره کوچکی پهن کرده و میهمانان زیادی دارد به معنای آنکه گروه های هدف استان زیاد است.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ۱۹ گروه آموزشی هدف دارد که شامل آموزش در زندان، پادگان، عشایر، معتادان، صنایع و دیگر موارد می شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات به سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد توقع حمایت بیشتر است تا آموزش های مد نظر جامعه به حرفه آموزان داده شود تا زمینه اشتغال و رفع بیکاری فراهم شود.

هدایت تاکید کرد: یکی از سیاست های این سازمان عدالت آموزشی است که آموزش همگانی صورت بگیرد و در نقاط مختلف استان اجرایی شود.

وی ابراز داشت: برای تحقق کامل این هدف وسایل نقلیه، تجهیزات، اعتبار، مواد مصرفی کارگاه ها و دیگر موارد نیاز است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت مردمی سیزدهم به ویژه ۶ ماه گذشته اتفاق های خوبی در این حوزه به وقوع پیوسته و شرایط به مرور در حال بهتر شدن است.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز