ظروف غذاخوری و ملامین غیر استاندارد از بازار جمع آوری می شوند

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۲۰:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۲۴۷۵
ظروف غذاخوری و ملامین غیر استاندارد از بازار جمع آوری می شوند
مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از غیر استاندارد بودن فرآورده ظروف غذا خوری و ملامین با نام های تجاری: "ملامین پویا"، "آیدا یزد"، "دنیز جام"، "گلریز یزد" و "گل آذین" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بهمن رحمتی گفت: در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه، مشخص شد فرآورده ظروف غذاخوری و ملامین با نام های تجاری: "ملامین پویا" و "آیدا یزد"،  "دنیز جام"، "گلریز یزد" و "گل آذین" با توجه به استعلام های صورت گرفته از سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سامانه سینا) فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول هستند.

وی افزود: در راستای بازرسی از صنوف، فروشگاه ها و مراکز توزیع و عرضه استان به منظور اجرای طرح طاها، از ابتدای سال جاری تاکنون، کارشناسان این اداره‌کل به صورت مستمر اقدام به بازرسی و نظارت‌ محصولات عرضه شده می‌کنند و هر گونه کالای بدون علامت استاندارد و فاقد کد ده رقمی شناسایی،  توقیف و جمع آوری می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالای با کیفیت مطلوب، از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید به کار گرفته و از هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالا خودداری کنند، در غیر این صورت برابر قوانین با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه مصرف کالا‌های با کیفیت تولید داخل حق هر شهروند ایرانی است، اضافه کرد: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت‌های این اداره کل می باشد و با نگاه هوشیارانه استاندارد، کیفیت کالا‌ها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‌ها و اصناف استان به صورت مستمر رصد می شود و چنانچه کالا‌های موجود در فروشگاه‌ها و اصناف استان مغایر باشاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا‌ها و خدمات به عمل خواهد آمد.

وی در پایان تاکید کرد: از تمامی هم استانی‌ها انتظار داریم ضمن خودداری از خرید محصولات فاقد استاندارد، در صورت مشاهده چنین محصولاتی با شماره‌گیری شماره تلفن ۱۵۱۷ مراتب را جهت پیگیری به کارشناسان اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش کنند.

انتهای پیام 

نظر شما