دولت سیزدهم با تولید و واردات واکسن کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۰۸:۵۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۶۶۸۰
دولت سیزدهم با تولید و واردات  واکسن کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم با تدابیر خاص و بموقع و با تولید و واردات واکسن، کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: با اقدامات دولت، در حال حاضر به اندازه کافی در سطح استان و کشور واکسن موجود است. 

وی متذکر شد: از زمان شیوع بیماری کرونا، تعداد زیادی از افراد جامعه جان خود را از دست داده، خانواده های فراوانی  داغدار شدند و افراد زیادی نیز با عوارضی طولانی مدت و  ماندگار درگیر این بیماری شدند.

معاون استاندار با اشاره به این که موضوعات روحی و روانی از آسیب های بیماری کروناست، اظهار داشت: ایجاد استرس در بین جامعه، کاهش مقاومت بدن و افزایش سطح درگیری افراد با این بیماری را به همراه دارد و کثرت بیماران را سبب می شود.

طالبی افزود: بیماری کرونا در موضوعات اجتماعی، اقتصادی و  امنیتی نه تنها جامعه ایران، بلکه سراسر  جهان را به چالش کشیده و به لحاظ اقتصادی با بیکاری افراد، کاهش صادرات کالاها و...، آسیب های جبران ناپذیری را به بار آورده است.

به گفته وی؛ در بحث مقابله با  ویروس کرونا، موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اظهار تأسف از این که به محض فروکش کردن هر موج بیماری کرونا، در سطح جامعه درخصوص رعایت پروتکل های  بهداشتی عادی انگاری دیده می شود، متذکر شد: مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده  را مورد توجه قرار دهند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: در مدارس و دانشگاه ها نیز باید مسئولین ،مدیران و اساتید با ارائه آموزش ها و تذکرات لازم باعث افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شوند تا شاهد بروز موج جدید بیماری کرونا در جامعه نباشیم.

طالبی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید پیرو مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، درخصوص تخصیص اعتبار جهت تهیه دستگاه تهویه و اقلام ضد عفونی کننده و بهداشتی پیگیری های لازم را صورت دهد و به محض دریافت،  آن را به دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان تحویل نماید. 

وی ادامه داد: موضوع انجام واکسیناسیون، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری  اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در مدارس و دانشگاه ها حسب ابلاغ ستاد ملی کرونا و دبیرخانه ستاد استانی رعایت گردد. 

به گفته وی؛ آموزش های لازم در سطح مدارس و دانشگاه ها  از طریق رسانه های استان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما