هویت شهید دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شد

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۰:۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۰۱۲۲
هویت شهید دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هویت شهید تازه تفحص شده "حسین یوسفی هریوند" از شهدای دفاع مقدس استان از طریق آزمایش DNA بعد از گذشت سال‌ها از شهادتش شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی چهارشنبه شب در سی و ششمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: در این راستا باید اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا حضور حداکثری مردم را در آیین تشییع این شهید گرانقدر داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از رسانه‌های خراسان جنوبی افزود: رسانه‌های استان دلسوز، انقلابی، جهادی، پای کار و مطالبه‌گر هستند و خیلی از موضوعات را با تحلیل و سواد رسانه‌ای به‌خوبی تحلیل و منتشر می‌کنند که حواشی منفی نداشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در برخی موارد شاید در مسائل رقابت رسانه‌ای، سرعت انتشار و دست اول بودن خبر به یکسری اخبار و اطلاعات که دارای منشاء و منبع خبری و محتوا مستند نیست، پرداخته شود که از رسانه‌ها می‌خواهیم به منبع، منشاء و محتوای اخبار بیش از گذشته توجه و دقت لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: به عنوان مصوبه شورای اطلاع‌رسانی استان و برای هماهنگی بهتر و راحت‌تر فقط مدیران دستگاه و نماینده تام الاختیار آنها امکان مصاحبه با رسانه‌ها را دارند.

طالبی با بیان اینکه آمادگی کافی و لازم با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بازگشایی مدارس در استان وجود دارد ادامه داد: در این ارتباط جلسات متعددی برگزار شده و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در زمینه بازگشایی مدارس نداریم گفت: در سال تحصیلی جدید دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها در ۲ سال اخیر افزود: به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده‌ یا به فروش رسیده‌اند اما با برگزاری جلسات مختلف و هم‌پوشانی که در دانشگاه‌های استان صورت گرفته در سال تحصیلی جدید مشکلی در زمینه خوابگاه‌های دانشجویی نخواهیم داشت.

وی گفت: این در حالی است که تعداد دانشجویان دانشگاه‌های استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، همچنین به دلیل بالا بودن اجاره‌بها نهایت تلاش ما این بود که برای دانشجویان ظرفیت خوابگاهی ایجاد کنیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در قالب ۶۵۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

وی یادآور شد: برای استفاده حداکثری نسل جوان از این برنامه‌های متنوع باید اطلاع‌رسانی لازم توسط رسانه‌ها و شورای اطلاع‌رسانی استان صورت گیرد.

طالبی با اشاره به حوادث اخیر افزود: درخصوص برگزاری تجمعاتی در شهر بیرجند باید دستگاه متولی حوزه امنیت نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کند و روابط عمومی استانداری تیمی را درخصوص جمع‌آوری اخبار و محتوا تشکیل دهد تا به‌صورت هماهنگ و منظم همه رسانه‌های استان بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با ۲ دستور کار بازگشایی مدارس و بزرگداشت هفته دفاع مقدس در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز