استاندارخراسان جنوبی: اقدامات ارزنده در راستای رفع مشکلات استان انجام شده است

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۰:۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۰۱۳۰
استاندارخراسان جنوبی: اقدامات ارزنده در راستای رفع مشکلات استان انجام شده است
استاندار خراسان جنوبی از اقدامات ارزنده در راستای رفع مشکلات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با اعلام این خبر در چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: به جهت رفع مشکلات استان و پاسخ به مطالبات مردم، پیگیری های ویژه ای در مرکز صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: دو مورد از این موضوعات که به نتایج خوبی هم ختم شد، انتقال صنوف آلاینده بیرجند و اخذ مجوز گمرک رسنی ماهیرود بود. 

استاندار با اشاره به جلسات متعددی که در معاونت های عمرانی و اقتصادی استانداری برای انتقال صنوف آلاینده برگزار شده، از پیگیری هایی گفت که در وزارت راه و شهرسازی به جهت رفع این معضل انجام داده است. 

قناعت با بیان این که انتقال صنوف آلاینده، کاری نیست که طی یک مرحله انجام شود، اظهار داشت: بخشی از کار، تأمین زیرساخت ها توسط دستگاه های متولی است که در حال انجام می باشد. 

وی، تأمین برق و راه دسترسی را از مشکلات این مجموعه خواند که در حال رفع و رجوع می باشد. 

استاندار با اشاره به اینکه بخشی از کار به عهده خود اصناف است، متذکر شد: به جهت این که این بخش هزینه بر می باشد، لذا به دنبال راهکارهای قانونی برای حمایت از اصناف در این زمینه می باشیم. 

قناعت در پاسخ به پیشنهاد حجت الاسلام نصیرایی درخصوص پیگیری مشکلات مشابه در شهرستان ها، از معاون اقتصادی استانداری خواست؛ با تعامل با فرمانداران و شهرداران، مسایل مربوط به انتقال صنوف آلاینده شهرستان ها را احصا نموده و در دستور کار جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار دهد. 

وی با اشاره به مجوز وزارت اقتصاد برای مرز ماهیرود، اظهار داشت: این مجوز ایجاد گمرک تخصصی در ماهیرود، فرصت بسیار مغتنمی است که باید به بهترین شکل استفاده شود. 

استاندار از اخذ مجوز ورود خودرو های شخصی از مرز ماهیرود هم خبر داد و گفت: با اخذ این مجوز، فعالان اقتصادی افغان که تمایل به سرمایه گذاری در استان را دارند، می توانند نسبت به واردات خودروهای شخصی اقدام نمایند. 

قناعت متذکر شد: با توجه به مطالبه فعالان معدنی، موضوع اصلاح آیین نامه اعطای تسهیلات برای واردات ماشین آلات معدنی دست دوم هم پیگیری می شود. 

به گفته وی؛ با عنایت به ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی ، یکی از موضوعاتی که در سفر دوم رئیس جمهور پیگیری خواهد شد، درخواست خط اعتباری ویژه برای حوزه معدن است که همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را نیز می طلبد. 

استاندار در بخشی از سخنانش، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: این دوران ۸ ساله را دفاع مقدس می خوانیم چون نیرو های مسلح ما با دست خالی، دفاع جانانه ای کردند. 

قناعت تأکید کرد: ما در این دوران، یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و یک قدم از آرمان‌های انقلاب عقب نشینی نکرده ایم. 

وی متذکر شد: امنیت کشور از برکات دفاع مقدس است. 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز