دولت تسهیلات خوبی برای بیماران خاص در نظر گرفته است

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۰۹:۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۴۷۷۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت در بخش های مختلف تسهیلات خوبی برای بیماران خاص در نظر گرفته که باید جامعه هدف به خوبی شناسایی و به درستی اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در کارگروه بیمارهای خاص استان اظهار داشت: دولت در تلاش است مشکلات حوزه درمان را به حداقل برساند که نمونه آن راه اندازی بیمه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج  است.

وی با اشاره به توجه دولت در بحث بیمه تکمیلی بیماران خاص افزود: اطلاع رسانی و همپوشانی های دستگاه های متولی در این زمینه اهمیت دارد لذا باید خدماتی که صندوق بیماران خاص برای این منظور در نظر گرفته، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر اینکه سیاست‌های امیدوار کننده ای از سوی مجلس و دولت در بحث بیماران خاص دنبال می‌شود ادامه داد: هدف این است که مشکلی حل شود لذا طبق تأکید مقام معظم رهبری باید طوری برنامه ها را دنبال کنیم که شخص بیمار هیچ رنجی غیر از بیماری متحمل نشود. وی با بیان اینکه هدف اصلی حوزه بهداشت و درمان ارائه خدمات مطلوب به مردم است، تصریح کرد: نباید بین بخش های مختلف زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اختلاف وجود داشته باشد، چرا که همه موظف به ارتقاء خدمات هستیم.

طالبی یادآور شد: تمامی امکانات، تجهیزات و توان کادر درمان باید در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم به کار گرفته شود گرچه ممکن است گاهی ضوابط اجازه انجام برخی از امور را ندهد.

وی با اشاره به اینکه تردد مهمترین مشکل بیماران خاص است، گفت : تمام امور بخش های مختلف برای روند درمان بیماران خاص باید در یک مرکز متمرکز شود.

به گفته وی؛ متمرکز شدن امور درمانی در یک مرکز منجر به تخصصی شدن خدمات شده لذا به نفع بیماران و بخش بهداشت و درمان است. معاون سیاسی استاندار بر نیازسنجی در بحث احداث داروخانه جدید جوار مرکز بیماران خاص تأکید کرد و گفت: متولیان امر این موضوع را باید به شکلی مدیریت کنند  که خدمات دهی به مردم افزایش یابد و موازی کاری هم نشود، البته استفاده از توان هلال احمر هم طبق ضوابط با رویکرد مثبت مورد بررسی قرار گیرد.

طالبی با بیان اینکه قوانین باید بر اساس نیاز مردم تعریف شود افزود: از ظرفیت وقف هم می توان در بحث تأمین تجهیزات پزشکی از جمله نیازهای بیماران خاص استفاده کرد. وی با تأکید بر اینکه اجرای مصوبات اهمیت ویژه ای دارد و دستگاه های متولی در این زمینه باید توجه داشته باشند،اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت بیماران خاص برای دریافت مسکن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند که انتظار می رود در استان هم این موضوع دنبال شود.

معاون سیاسی استاندار بر پرهیز از بخشی نگری در حوزه‌های اداری تأکید و عنوان کرد: تلاش‌ها باید به سمتی متمرکز شود که بتوان مشکل بیماران خاص و خانواده‌های آنان را به حداقل رساند. طالبی افزود: مجلس هم قوانین خوبی در این راستا وضع کرد که نمونه آن قانون جوانی جمعیت و حمایت از حقوق معلولان است لذا باید به بهترین شکل با همپوشانی اجرایی شود که نفع آن به مردم برسد. وی ادامه داد: انتظار می رود مسئولان با همگرایی جامعه هدف را کلی ببینند و هر فرد یا خانواده ای که به بیماری مبتلا شدند را از خود بدانند.

به گفته وی؛ بانک اطلاعاتی بیماران خاص در استان مشخص است لذا بر همان اساس باید اطلاع رسانی در راستای استفاده از ظرفیت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام شود. معاون سیاسی استاندار افزود : اسکان همراه بیماران خاص هم موضوع مهمی است که باید برای رفع این دغدغه محل مناسب تهیه شود.

طالبی بر لزوم راهنمایی و مشاوره بیماران تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌هایی همچون کمیته امداد ،هلال احمر و بهزیستی تسهیلاتی در اختیار دارند که باید به بیماران اطلاع رسانی شود. وی با اشاره به بازدیدی که امروز از مرکز بیماری‌های خاص استان داشت، گفت: در این بازدید با چند نفر از بیماران هم صحبت کردیم که در مجموع از خدمات دهی و نحوه برخوردها رضایت داشتند لذا باید از پرنسل و کادر درمان تقدیر شود.

شایان ذکر است؛ معاون سیاسی استاندار پیش از این نشست از بخش های مختلف مرکز جامع بیماری های خاص استان در چهار طبقه بازدید کرد. در این مرکز بخش های دیالیز، بیماران هموفیلی ، آزمایشگاه و مرکز درمان ناباروری فعال است.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

 

 
نظر شما