دستور استاندار برای گره‌گشایی از مشکل گوجه‌فرنگی‌ کاران کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۱۴:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۴۹۷۸
دستور استاندار برای گره‌گشایی از مشکل گوجه‌فرنگی‌ کاران کهگیلویه و بویراحمد
در بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان جهاد کشاورزی، مشکلات بخش های مختلف محصولات باغی و زراعی، شیلات و دام و طیور استان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ در بازدید سرزده احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونانش از سازمان جهاد کشاورزی، مشکلات بخش های مختلف محصولات باغی و زراعی، شیلات و دام و طیور استان  بررسی شد.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمانی برداشت محصول در دیگر استان ها، تولید انبوه، نبود بازار و تقاضای متناسب با تولید، نداشتن صادرات به کاهش قیمت گوجه فرنگی و تشدید مشکلات گوجه کاران افزوده است.
 احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کل استان نزدیک به هزار هکتار زیر کشت گوجه رفته که ۶۵۰ هکتار ان در منطقه لیشتر گچساران قرار دارد و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۵۰ هزار تن محصول روی دست کشاورزان مانده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای جلوگیری از زیان گوجه کاران، باید راهکاری ارائه شود که خرید حمایتی از آن ها صورت گیرد و یا به سردخانه ها و کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی انتقال داده شوند.
احمدزاده بیان کرد: هرگونه فرصت سوزی به ضرر مردم خواهد بود زیرا که فرصت اندک است و محصولات هم استانی ها فاسد می شود.
وی عنوان کرد: باید جلسه ای اضطراری گرفته شود و ظرفیت های خالی دیگر استان ها در بحث سردخانه بررسی و همچنین اگر قرار است خرید حمایتی صورت گیرد باید سریع تر وارد عمل شوند و راهکار عملیاتی ارائه شود.

IMG-20221129-WA0003
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی در استان های مختلف بررسی شود زیرا تعدادی اعلام کرده اند ظرفیت خرید آنها تکمیل شده است.
احمدزاده ابراز داشت: رایزنی هایی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته تا در بحث عوارض صادرات که از ۶ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته تجدید نظر شود و صادرات به عراق و پاکستان ادامه یابد.
وی تاکید کرد: تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۶ به ۱۲ هزار تومان باعث بالا رفتن هزینه های تمام شده این محصول و مشکلاتی برای کشاورزان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه باید پای کار بیایند و راهکار عملیاتی ارائه شود و کشاورزان بدانند مجموعه استانداری و دولت تصمیمی که به نفع کشاورزان باشد را اتخاذ خواهند کرد.
۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصولات مختلف تولید می کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز