کمیسیون حل اختلاف در راستای حفظ کرامت نانوایان در قزوین تشکیل شود

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۳:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۴۰۵۴۱۹
کمیسیون حل اختلاف در راستای حفظ کرامت نانوایان در قزوین تشکیل شود
فرماندار قزوین گفت: ایجاد پرونده کیفری برای نانوایان وجهه اجتماعی آن‌ها را زیر سوال می‌برد، بنابراین به منظور حفظ حرمت نانوایان پیشنهاد می‌شود که شورای حل اختلاف یا کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به موضوعات تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عباس کاظمی در کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: پس از ساماندهی نانوایی‌ها مشکلات مختلفی در حوزه آرد و نان احصاء شد که یکی از آن‌ها انحراف آرد خام بود؛ طبق روال روستاها سهمیه آرد خام دارند و علاوه بر سهمیه آرد نانوایی‌ها، سهمیه آرد خام نیز به اهالی اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در سهمیه آرد خام انحراف زیادی وجود دارد و گاهی آرد به دست افراد مورد نظر نمی‌رسد، طی 2 ماه گذشته نظارت روی این مسئله به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد از بین رفتن این انحرافات به طور کامل باشیم. 

فرماندار قزوین اظهار کرد: برخی از روستاهای بخش طارم و بخش الموت اعلام کرده‌اند که می‌خواهند سهمیه آرد خام خود را به نانوایی روستا اختصاص دهند؛ برای اینکه سهمیه آرد خام به نانوایی روستا اختصاص پیدا کند رضایت تمام اهالی روستا ضروری است.

وی با اشاره به نیاز برخی نهادها و صنوف به نان، یادآور شد: با توجه به سهمیه بندی صورت گرفته در سطح نانوایی‌ها، در تلاش هستیم که برای برخی صنوف از جمله طباخی‌ها، جگرکی‌ها، رستوران‌ها و تالارها مجوز جدید صادر کنیم تا آن‌ها بتوانند نان مورد نیاز خود را دریافت کنند و ما نیز نظارت و کنترل بر این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: سامانه نانینو به صورت هوشمند نظارت می‌کند و تخلفات را شناسایی و اعمال نظر می‌کند، در واقع این سامانه در صورت بروز تخلف مانند تراکنش غیر مجاز به صورت متمرکز و هوشمند  جریمه نانوا را اعمال می‌کند.

وی بیان کرد: در برخی از موارد رسیدگی به تخلفات به صورت قضایی است، این در حالی است که ایجاد پرونده کیفری برای نانوایان وجهه اجتماعی آن‌ها را زیر سوال می‌برد، بنابراین به منظور حفظ حرمت نانوایان پیشنهاد می‌شود که شورای حل اختلاف یا کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به این موارد تشکیل شود.

فرماندار قزوین بیان کرد: در مرحله اول باید شورای حل اختلاف را تشکیل دهیم تا اعضای معتمد به تخلفات در سریعترین زمان رسیدگی کنند،در مرحله بعدی به نانوا مهلت محدودی داده شود که موضوع را پیگیری و حل کند، اگر نانوایی اصرار به تخلف یا تکرار تخلف داشت برای تشکیل پرونده قضایی معرفی شود در غیر این صورت بدون تشکیل پرونده به تخلفات در همین شورای حل اختلاف رسیدگی شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز