استاندار کهگیلویه و بویر احمد: رشد و جوانی جمعیت برای مدیران تکلیف شرعی و قانونی ایجاد کرده است

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۵:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۵۷۵۱
استاندار کهگیلویه و بویر احمد: رشد و جوانی جمعیت برای مدیران تکلیف شرعی و قانونی ایجاد کرده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئله جمعیت و جوانی جمعیت برای مدیران تکلیف شرعی و قانونی ایجاد کرده است و قانون جوانی جمعیت ضمانت اجرایی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ احمدزاده استاندار کهگیدویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان با حضور پرفسور محمداسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در اصلاح ساختار جمعیت و سلامت و زینب اختری مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، با اشاره به موضوع مهم جمعیت وجوانی جمعیت گفت: نشست شورای اداری به این دلیل به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت اختصاص داده شد تا همه مدیران نسبت به آن دغدغه داشته و با جدیت مسئله را مورد توجه قرار دهند.

سید علی احمدزاده استاندار کاگیلویه و بویراحمد اداما داد : قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۲۴ مهر ماه سال گذشته در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و خانواده مجلس به تصویب رسید و یک ماه بعد توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

احمد زادا استاندار به تبیین اهمیت جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: همه مدیران مکلف هستند این قانون که دارای ۷۳ ماده است را مطالعه و تبیین کنند تا خود و جامعه از وظایفی که در زمینه جمعیت و اینکه در قبال جمعیت چه تکلیفی برعهده داریم آگاه شوند.

وی با بیان اینکه همه مسئولین باید در قبال تکالیف شرعی و قانون جامعی که برای خانواده و جوانی جمعیت داریم پاسخگو باشند، تصریح کرد: مدیران به طور جدی به این موضوع ورود کنند و پیگیر آن باشند._______________-01 (1)

استاندار با اشاره به اینکه، افزایش میانگین سنی جمعیت و کمی نسل جوان با این روند قطعا از مشکلات جدی در آینده است گفت: با اینکه سال ها از جمعیت پویا و جوان برخوردار بودیم متاسفانه در سال های اخیر روند باروری شیب نزولی داشته و رشد جمعیت در استان کاهش یافته و این مسئله ای هشدار دهنده است.

 احمدزاده یادآور شد: سال گذشته رشد جمعیت استان ۱,۷۶ درصد بوده و امسال به ۱.۷۰ رسیده و نسبت به شاخص سال گذشته وضعیت مناسب نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آمار ازدواج و طلاق در استان اشاره و عنوان کرد: طبق آنچه که اداره کل ثبت اسناد ارائه کرده در سال گذشته چهار هزار و ۴۳۹ واقعه ازدواج به ثبت رسید، امسال نیز آمار ازدواج سه هزار و ۹۷۹ مورد بوده که شاهد کاهش ۱۰ درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص آخرین وضعیت طلاق گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۱ واقعه طلاق ثبت شد، امسال نیز آمار طلاق یک هزار و ۹۱ مورد بود که طلاق در استان ۳ درصد افزایش داشته و متاسفانه شاهد منفی شدن آمار ازدواج و افزایش طلاق هستیم و زنگ خطر است که دستگاه‌ها متولی باید آن را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حضور در جبهه به نسبت جمعیت مربوط به استان کهگیلویه و ویراحمد است، افزود: این افتخار به برکت جمعیت جوان آن روزها به ثبت رسید اما در شرایط کنونی اگر این موضوع جدی گرفته نشود تهدید استانی و ملی به شمار می‌رود.

استاندار خاطرنشان کرد: تمام امکانات استان برای رشد و ارتقاء جمعیت و جوانی جمعیت به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز