آغاز سامانه بارشی از فردا در کهگیلویه و بویراحمد / هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۷:۵۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۶۳۷۰
آغاز سامانه بارشی از فردا در کهگیلویه و بویراحمد / هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور
سازمان  هواشناسی کشور برا برخی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سازمان  هواشناسی کشور برا برخی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی در این استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بنابر اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور این سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه ۱۳ آذر ماه آغاز و تا صبح پنجشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

شدت این سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است و لغزندگی ، کاهش شعاع دید در جاده‌ها، کولاک برف، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به سالن‌ها و تاسیسات گلخانه‌ای و احتمال اختلال در عملیات عمرانی از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان شد.

احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه می شود.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

انتهای پیام/

نظر شما