استاندار کهگیلویه و بویراحمد: راه روستایی و آب آشامیدنی اولویت استان است

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۵:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۶۸۰۱
احمدزاده با بیان اینکه استان در حوزه راه روستایی مشکل جدی دارد افزود: اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم.

به گزارش خبر گزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : در تدوین برش استانی این سند باید پیش نویس سیاست ها و برنامه ها ارائه شود که در هفت فصل و ۲۶ بند می باشد.

سید عی احمد زاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: سیاست های کلی و برنامه های سند توسعه هفتم کشور توسط  مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که توسعه اقتصادی همراه با عدالت از محورهای شاخص آن می باشد.

استاندار تصریح کرد: برش استانی سند راهبردی پنج ساله مبتنی بر پنج سند بالادستی تکلیف و وظایف هر دستگاه اجرایی در آن مشخص شده است. 

وی بیان کرد: پیشرفت اقتصادی با اولویت عدالت با رشد هشت درصدی، ثبات قیمت و تک رقمی کردن تورم، واقعی کردن منابع و مدیریت مصرف، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، شفاف سازی درآمدهای نفت، ایجاد تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع اجتماعی، تامین امنیت غذایی، افزایش حداکثر نفت و گاز در میادین مشترک، اجرای چند طرح بزرگ، ارتقای نظام سلامت، تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی- ایرانی، اثربحشی رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی برخی از برنامه ها و سیاست های سند توسعه هفتم است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست به همه مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: استان برخوردار از منابع نفت و گاز است اما با توجه به اینکه حق و حقوق استان از این ۲ منابع سرشار خدادادی پرداخت نشده است تلاش کنیم تا این خواسته در برنامه توسعه پنج ساله هفتم گنجانده شود و محقق گردد.

احمدزاده به مسئله جمعیت، کاهش فرزند آوری و رشد نزولی جمعیت به عنوان یک بحران اشاره و تاکید کرد: در هر برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این مسئله از اولویت های اساسی و حیاتی است و باید همه جانبه مورد توجه، حمایت و تاکید باشد.

_______________-01 (6)

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین پس از ارائه گزارش اداره‌کل راهداری در خصوص آسفالت راه‌های روستایی گفت: ۲۲ روستا در سیلاب و کلوار، ۲۰ روستا در مارگون منطقه تاکسیسه و مورزرد در چند ماه از سال به دلیل بارش برف و باران قطع است در پیچاب باشت، ممبی به طرف پهنوک و دیشموک و چاروسا هم همین وضع است.

احمدزاده بیان کرد: با توجه به این شرایط راهداری برای هر کدام از این مناطق یک دستگاه لودر مستقر کند و تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد و راه‌های روستایی احداث شود پس از هر بارش که راه‌های ارتباطی مردم قطع می‌شود نسبت به بازگشایی اقدام کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در روستای دورافتاده‌ای در منطقه باشت ۳۰ خانوار زندگی می‌کنند و تا زمانی که جاده این روستا احداث شود راهداری اقدام به نصب پل کند تا مردم برای عبور از رودخانه و ارتباط با شهر دچار سختی و دردسر نشود.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد : سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارد، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.

احمدزاده از وضعیت پروژه‌های راهداری در استان ابراز نارضایتی کرد و افزود : تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند و هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نارضایتیم از پروژه‌های حوزه راهداری را به اطلاع آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور رساند‌ه‌ام.

احمدزاده با بیان اینکه استان در حوزه راه روستایی مشکل جدی دارد افزود: اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
فلاحی
|
-
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
جناب استاندار کا ش یه بار هم ازمردمروستای محروم و گمنام وبی رابطه وپارتی خهکی چیتاب سری میزدید این روستا نه آب ونه گاز ونه جاده ارتباطی دارد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز