تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز با نگاهی عمیق به مسائل مختلف است / حمایت از هنرمندان استان افزایش می یابد

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۸:۰۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۶۸۳۲
تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز با نگاهی عمیق به مسائل مختلف است / حمایت از هنرمندان استان افزایش می یابد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان گفت : تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد و زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان ضمن تشکر از همه هنرمندان و مسئولین که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، گفت: دو گروه هیئت داوری در این جشنواره حضور داشتند که در مرحله نخست یک گروه از داوران بازبینی را انجام و در مرحله دوم، هیئت داوران جشنواره کار داوری را در مرحله نهایی انجام دادند.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، تئاتر را به عنوان یک برنامه شاخص و قابل در نظر دارد، افزود: از آنجا که تئاتر در مسائل جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، از اهمیت خاصی در بین هنرهای مختلف برخوردار است و باید این هنر را بیش از گذشته در خدمت مردم و مخاطب قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است و این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد و زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای تولیدی جشنواره از تنوع مطلوبی برخوردار بودند و در این آثار مسائل اجتماعی، آئینی، ارزشی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و هنرمندان توانستند به همه ابعاد توجه کنند. هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی وجود نداشته است و این هنر مردمی نشده است.

امین درخشان تصریح کرد: متأسفانه سالن‌های تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد محدود به سالن‌های ۱۰۰ نفری هستند، این در حالی است که تئاتر این استان نیاز به فضای بیشتری دارد.

وی از افزایش حمایت‌ها از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نیز در همه بخش‌ها تلاش کرده‌ایم حمایتی دوبرابری داشته باشیم اما هنوز اعتقاد دارم که این حمایت‌ها کافی نیست.

امسال حمایت ها بصورت دو برابری نسبت به سال های گذشته از هنرمندان تئاتر صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: بدون شک آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهند شد و حتی به صندوق اعتباری هنر معرفی خواهند شد.

در مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، از گروه‌های برتر تئاتر تجلیل شد.

گفتنی است ؛ سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با رقابت ۷ گروه نمایشی در مرحله نهایی ۱۱ آذر ماه آغاز  و ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز