اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مطالبه خواهیم کرد

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۴۴۳
اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مطالبه خواهیم کرد
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امیدواریم که شاهد ترک فعل مدیران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نباشیم و دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشرو باشند، تشویق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی شعبانی در نخستین نشست کارگروه اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: یکی از دلایل اصلی جلوگیری از فرزندآوری، تکیه بر فرهنگ و تعالیم غربی است، که این موضوع زنگ خطر بزرگی در کشور محسوب می شود.

وی افزود: آمار سقط جنین در غرب به دلیل رفتارهای خلاف شرع و عرف بسیار بالا است و ما مسئولان باید دقت کنیم که به سرنوشت غربی ها دچار نشویم.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه تصریح کرد: سقط جنین جاهلیت مدرن امروزی است، که در دوران پیش از اسلام شاهد زنده به گور کردن فرزندان دختر بودیم و امروزه هم با سقط جنین غیرقانونی، به جهالت مدرن رسیده ایم.

شعبانی همچنین یادآور شد: در دهه ۶۰ فرهنگ منحط و غلط غرب مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر در‌ کشور رواج پیدا کرد.

وی اعلام کرد: ۴۷ دستگاه موظف به اجرای قانون جوانی جمعیت هستند و جلسات نظارت بر اجرای این قانون باید هر ماه برگزار شود‌ و در این قانون مشوق های زیادی در نظر گرفته شده است و صداوسیما باید این مشوق ها را از طریق برنامه های متنوع به اطلاع مردم برساند.

وی اظهار داشت: تسهیلات مسکن و زمین، بیمه، واگذاری اراضی اجاره ای ۹۹ ساله، وام های فرزندآوری از جمله ابزارهای تشویقی این قانون است که باید از طریق رسانه ها به ویژه صداوسیما به اطلاع مردم برسد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که شاهد ترک فعل مدیران در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت نباشیم و دستگاه هایی که در این زمینه پیشرو باشند، تشویق می‌کنیم.

علی فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین نیز در این نشست گفت : بر اساس قانون جوانی جمعیت، صداوسیما علاوه بر وظایف اطلاع رسانی، موظف است هر هفته به موضوع جوانی جمعیت بپردازد و از هر ۴۷ دستگاه متولی، مطالبه گری کند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز