مدیران باید فراتر از قانون حمایت از معلولان عمل نمایند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۰:۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۷۹۴۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید بر اساس آموزه های اسلامی فراتر از قانون حمایت از معلولان عمل نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در کارگروه هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حقوق معلولان خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موارد مختلف قوانین جامعی را وضع نموده که یکی از آنها ، قانون حمایت از حقوق معلولان است.

وی متذکر شد: آمار معلولین استان بنا به دلایل مختلفی بالا ست و جا دارد که با بهره گیری از پیشرفت علم پزشکی و بهداشت در سال های پیش رو، این موارد کاهش یابد.

به گفته وی؛ جامعه معلولین یا در اثر حادثه یا به خواست خداوند متعال دچار معلولیت شده اند اما خداوند سبحان در کنار این معلولیت ها در موضوعات دیگر جسمی،ذهنی و... توانمندی های خاص دیگری را به این افراد عطا نموده است.

وی ادامه داد: معلولین ممکن است در راستای انجام امورات زندگی خود به مشکل برخورد بکنند و در برخی از جوامع با برخوردهای منفی نیز مواجه شوند اما این موضوع در ایران اسلامی و بویژه خراسان جنوبی به دلیل باورهای عمیق مذهبی و نوع دوستی به شکل قابل توجهی به افراد این جامعه کمک می کنند که به عنوان نمونه می توان به کمک مردم به نابینایان جهت رد شدن از خیابان و... اشاره نمود.

طالبی متذکر شد: خانواده های برخی از معلولین به دلیل برخی از معلولیت ها در زندگی با سختی فراوانی مواجهند لذا مدیران باید بر اساس آموزه های اسلامی فراتر از قانون حمایت از معلولان در این خصوص عمل نمایند.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: بیش از هشتاد تا هشتاد و پنج درصد از قانون حمایت از معلولان در استان اجرایی شده و مابقی نیز باید عملیاتی شود.

وی گفت: اگر در حال حاضر امکان اجرایی شدن مصوبه ای توسط دستگاه اجرایی وجود ندارد باید آن را به دفتر اجتماعی استانداری و اداره کل بهزیستی استان اطلاع دهد.

به گفته وی؛ بیمه سلامت هفتاد درصد از هزینه های درمان افراد دارای معلولیت را پرداخت می کند لذا معلولین می توانند از این خدمت ارزشمند برخوردار شوند.

معاون استاندار ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی در خصوص قانون حمایت از معلولین ،مناسب سازی و ... برخی از بیلبوردهای شهر در اختیار اداره کل بهزیستی استان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: در ساخت برنامه های اداره کل صدا و سیمای استان از ظرفیت خود معلولین نیز استفاده شود.

به گفته وی؛ مناسب سازی در دستگاه های اجرایی بویژه دستگاه های خدمات رسان که معلولین بیشترین ارتباط را با آنها دارند، انجام شود.

وی افزود: در خصوص در اختیار گذاشتن تعدادی اتوبوس مناسب سازی شده جهت استفاده جامعه معلولین مکاتبه ای با وزارت کشور صورت پذیرد ضمن آنکه شهرداری نیز با تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند ماشینی را جهت سرویس دهی به جامعه معلولان در موارد خاص اختصاص دهد.

طالبی گفت: در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار ، مدیر کل بهزیستی ،نماینده جامعه معلولین موضوع مسکن معلولان در طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی؛ بخش خبر و تهیه مستند اداره کل صدا و سیمای استان نسبت به تهیه گزارشی در خصوص وضعیت مناسب سازی در دستگاه های اجرایی و خیابان ها تهیه و پخش نماید.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما