استاندار خراسان جنوبی: پژوهش ها در استان باید به تولید ثروت منجر شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۸۳۷۶
استاندار خراسان جنوبی گفت : انتظار مردم از پژوهشگران این است که اقدامات پژوهشی منجر به تولید ثروت شده و درآمد ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار علمی پژوهشی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر کار اجرایی یا هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد باید توجه ویژه به پیوست پژوهش داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت به روز شدن پژوهشگران در استان، افزود: حفظ مرجعیت علمی در رقابت‌های بین استانی باری سنگین بر دوش پژوهشگران است و در کنار آن باید به کف جامعه نیز برسد و مردم شاهد نتیجه آن باشند.

استاندار با اشاره به اینکه متولیان امر هم باید حمایت‌های لازم را داشته باشند، ادامه داد: در یک سال اخیر طرح های خوبی به دبیرخانه ارسال شده که برترین ها انتخاب شدند و حمایت های مادی و معنوی از این طرح ها دنبال می شود.

وی گفت: نگاه و توجه مجموعه دولت به حوزه پژوهش، خاص و ویژه است لذا در استان ها نیز همین موضوع دنبال می شود.

قناعت ادامه داد: توانمندی های خوبی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وجود دارد اما دستگاه های دولتی استان هنوز نتوانسته اند از ظرفیت های موجود پژوهشی استفاده کنند.

به گفته وی؛ باید ارتباط معقول و خوبی بین پژوهشگران با دستگاه های اجرایی ایجاد شود تا ظرفیت های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز