مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: مسکن و اشتغال دغدغه اصلی جامعه هدف این سازمان است

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۵:۳۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۸۵۳۷
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد: مسکن و اشتغال دغدغه اصلی جامعه هدف این سازمان است
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت : مشکل مسکن و اشتغال دغدغه آحاد جامعه است که برای جامعه هدف بهزیستی با توجه به محدودیتی ها دوچندان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در نگاه عام ممکن است سازمان بهزیستی را در ارتباط با معلولین بشناسند و این درحالی است که سازمان بهزیستی بیش از  175 فعالیت و ریز فعالیت خاص و عام  را شامل می شود و در بسیاری از موارد خدمات که به عام ( قبل از تولد تا سالمندی؛ مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ژنتیک و ...)  مردم ارائه می شود کمتر از خدمات به گروه هدف خاص سازمان بهزیستی نیست.

محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تصور ما این است که آن آگاه سازی لازم و اصولی درباره خدمات سازمان بهزیستی صورت نگرفته درحالی که سازمان بهزیستی یکی از موثر ترین سازمان هایی است  که بدون منت در رابطه با ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی اقدام می کند.

مدیرکل بهزیستی استان نیاز اساسی معلولان را حرمت و کرامت دانست و افزود: اکثر معلولان هنرمند، ورزشکار و یا دارای تحصیلات عالیه (ارشد و دکترا)هستند و نباید واژه معلول به معنای عدم توانایی در برآورده کردن انتظارات در ذهن یک مسئول ثبت شود بلکه در بسیاری از موارد پابه پای افراد سالم و حتی بهتر گام بر می دارند و نمونه بارز آن تقدیر و تشکر مجموعه فنی و حرفه ای پسرانه شهر یاسوج که بمناسبت روز دانشجو از افراد نخبه و توانمند  که 3 نفر از این افراد زبده در بین نخبگان قرار داشتند است .

وی تصریح کرد: انتظار داریم قوانینی که  برای بهزیستی تصویب شده ضمانت اجرایی قوی داشته باشند تا صورت ترک فعل دستگاهی بتوانیم از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم چرا که بهزیستی تاکنون چیزی فراتر از قانون از کسی مطالبه نکرده.

آریا ابراز داشت: بهزیستی در بسیاری از موارد به دلیل کم کاری و یا بی توجهی سایر دستگاه ها به چالش برمیخورد ولی بعنوان مدیرکل بهزیستی و جزئی از جامعه بزرگ بهزیستی عنوان می کنم خط قرمز خود را بالاتر از این نمی بینم که دستگاهی در خصوص جامعه هدف ماسهل انگاری کند و برای کشوری  با این حجم معلولین که برخی از آنان را جانبازان عزیز 8 سال دفاع مقدس تشکیل می دهند،کودکان و افراد سالمندو ... زیبنده نیست که نتوانند با خیالی آسوده و راحت و بدون داشتن همراه از خدمات شهری به راحتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید از استاندار استان و معاون عمرانی و فنی استانداری که دغدغه مند در جلسات با مدیران این موضوع را به جد پیگیری می کنند تشکر کرد گفت : در حوزه زیر ساختی بخشی از کارهای انجام شده تا حدودی جهت مناسب سازی قابل اصلاح هستند انتظار ما از شهرداری و نظام مهندسی این است شهرهای نو و یا مناطق در حال توسعه ما به سمتی نرود که دوباره نیاز به اصلاح داشته باشد و از همین ابتدا سختگیری های لازم صورت پذیرد تا جامعه هدف ما و افرادی دارای محدودیت که روزانه درگیر مسائل پزشکی و درمانی هستند  بتوانند به راحتی به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر توانمندی معلولین استان افزود: امیدواریم  افراد عام و دستگاه ها به مددجویان آموزش دیده برای رفع نیاز های خود رجوع کنند.

محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد : مشکل مسکن و اشتغال دغدغه آحاد جامعه است که برای جامعه هدف بهزیستی با توجه به محدودیتی ها دوچندان می شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه سازمان بهزیستی با مجموعه بنیاد مستضعفان همواره کمک کار بوده است تصریح کرد: اگر جامعه هدف بهزیستی استان دارای پروانه ساختمانی باشند و در روستاها و شهرها شروع به کار کنند به صورت مشارکت با فرد مددجو مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد و تسهیلات بانکی از مجموعه بنیاد مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و برای خانواده های دو معلول و بالاتر فاقد مسکن دارای شرایط در روستاها 150 میلیون و در شهرها 200 میلیون بصورت بلاعوض اختصاص می یابد.

آریا بیان کرد : حوزه توانبخشی و معلولین دارای نیازهایی مستمر هستند و محدودیت های اعتباری ما نمی تواند بطور صد درصد نیازهای جامعه هدف را پوشش دهد بنابراین هرشخصی، دستگاهی، پیمانکاری و صاحبان مشاغل خصوصی که جامعه هدف ما را بکار بگیرند چه معلول یا افراد بی سرپرست می توانند از  بسته های تشویقی این سازمان استفاده نمایند .

وی تصریح کرد : به ازای هر فرد مشغول به کار 100میلیون تومان به فرد کارفرما و تسهیلات ۴ درصد پرداخت می شود ،  بیمه فرد معلول و یا از کار افتاده ای که تحت حمایت سازمان باشد به فرد پیمانکار عودت داده می شود و اک فرد شاغل با پیمانکار مکاتبه کند که نمی تواند وظایفش را بطور کامل انجام دهد ما تا سقف 50 درصد از حقوق و مزایای که پرداخت می شود به کارگری که تحت حمایت ما هست به فرد کارفرما در راستای جبران عدم کارایی پرداخت می گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز