وزیر نیرو: سد چمشیر مجوز های لازم برای آبگیری را دریافت کرده است

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۶:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۴۱۷۰۲۱
وزیر نیرو: سد چمشیر مجوز های لازم برای آبگیری را دریافت کرده است
وزیر نیرو گفت: در اجرای سد چمشیر از آخرین استانداردهای مهندسی و نکات محیط زیست بر اساس ضوابط سختگیرانه کشور مطالعات محیط زیست توسط متخصصان کشور انجام شده و مجوزهای لازم از ابتدای اجرا تا کنون از نهادهای مختلف و سازمان محیط زیست دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، وزیر نیرو در بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ شرکت‌های فعال در صنعت آب کشور هستیم و از ویژگی‌ این نمایشگاه حضور چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان است.

وی درباره مدیریت منابع آب کشور ادامه داد: با توجه به کمبود آب و الگوی مصرف آب موضوع مدیریت مصرف وجود دارد که باید با استفاده از جدیدترین فناوری و هوشمند سازی در کنار ابزار تکنولوژی‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب برای مهار آب‌های بالا دستی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین توسعه اقتصاد اجتماعی و فرهنگی کشور موضوع توجه به آب است ، این امر از زمان شروع به کار دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت که به احکام بسیار خوبی در لایحه تدوین بودجه ۱۴۰۱ توجه شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

وزیر نیرو تصریح کرد: در تدوین لایحه ۱۴۰۲ نیز موضوع آب در نظر گرفته شده است و با حمایت دولت احکام خوبی را در بودجه ۱۴۰۲ تدوین کردیم که امیدواریم با حمایت مجلس مصوبات خوبی را دریافت کنیم. 

محرابیان گفت: در تدوین برنامه هفتم چند محور اصلی وجود دارد؛ توجه به موضوع آب مهمترین محور برنامه هفتم است که مورد وفاق بین مجلس و دولت است که امید می‌رود بتوانیم تمام پروژه‌های منابع آب را هرچه سریع‌تر اجرا کنیم و در بخش مصرف هم با اجرای پروژه‌های پیش بینی شده شاهد مدیریت مصرف باشیم.

وزیر نیرو در خصوص سد چمشیر و حواشی آن نیز تصریح کرد: سد چمشیر یکی از سدهای بزرگ کشور است که توسط متخصصین کشور در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و در اجرای آن از آخرین استانداردهای مهندسی و نکات محیط زیست بر اساس ضوابط سختگیرانه کشور مطالعات محیط زیست توسط متخصصان کشور انجام شده و مجوزهای لازم از ابتدای اجرا تا کنون از نهادهای مختلف و سازمان محیط زیست دریافت شده و در طول اجرا هم با ۲۵ گزارش دقیق نظارت محیط زیست ارائه شده است.

محرابیان ادامه داد: در اجرای پروژه‌های عمرانی و آبرسانی رعایت ملاحظات و استانداردهای محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است. اخیراً هم شاهد یک تیم نظارتی از سازمان محیط زیست در این سد بوده‌ایم و در آخرین گزارش‌ها در این رابطه انتقادات وارده را برطرف کرده است.

  انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز