رشد ۳۱ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۱۲:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۴۹۱۶
رشد ۳۱ درصدی اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در لایحه بودجه ۱۴۰۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۱۴۰۱ کل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای که به سازمان برنامه ریزی استان ابلاغ شده یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه ۱۴۰۲ این عدد به ۲ هزار و ۳۵ میلیارد تومان رسیده و رشدی معادل ۳۱ درصد اعتبارات قبلی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی شهابی نسب اظهار کرد: عمده اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اعتبارات حاصل از نفت است.

وی افزود: سال ۹۹ کل اعتبارات تخصیص نقد ( شامل اسناد و هم خزانه ) که وارد استان شد ۴۷۷ میلیارد تومان بود.

شهابی نسب تصریح کرد: این عدد سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که سه برابر شد و یکی از دغدغه های موجود بحث جذب این اعتبارات بود و هجمه های بسیاری علیه ما بود که این اعتبارات جذب نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سفر رییس جمهور نزدیک ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار در بهمن و اسفند ماه بود که با پیگیری های مسئولان استانی این اعتبارات ۱۰۰ درصد جذب شد و ریالی برگشت نخورد.

وی ادامه داد: از سفر مهر ۱۴۰۰رییس جمهوربه استان تا متمم سفر حدود هفت هزار میلیارد تومان مصوبه دارد که در طول تاریخ کهگیلویه و بویراحمد این اعداد سابقه ندارد و این همه اعتبارات وارد استان شود کار سختی است.

شهابی نسب تاکید کرد: در همین ۲ سال قریب ۳۰۰ میلیارد تومان علاوه بر ارزش افزوده و آلاینده در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این دو سال اخیر تحول بزرگی را در بودجه استان شاهد هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ درآمد هایی که برای استان مصوب و ابلاغ شده و استان باید وصول کند یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که در لایحه ۱۴۰۲ یک هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان (معادل ۲۰ درصد) افزایش پیدا کرده است.

شهابی نسب تصریح کرد: امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ درآمدهای استان بسیار بالا پیش بینی شده و نسبت به سال قبل حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این رابطه اعتراض را داشته ایم که وضعیت استان در این حد نیست و با توجیه اقتصادی استان این درآمدها وصول نمی شود که در این ارتباط توجهی به استان شده و معادل ۲۰ درصد قرار است که به درآمدهای سال گذشته رشد بدهند.

وی بیان کرد: حقوق کارکنان دولت در سال آینده نزدیک به ۲۰ درصد رشد خواهد داشت و حداقل حقوق کارکنان دولت هفت میلیون تومان خواهد بود که تقریبا تا همین هفت میلیون تومان معاف از مالیات می باشد.

انتهای پیام 

 

نظر شما