استاندار خراسان جنوبی: اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوعی کلیدی برای دولت سیزدهم است

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۸:۳۹:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹۸
استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن، موضوعی کلیدی برای دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای مسکن استان، خاطر نشان کرد: با توجه به این که موضوع مسکن، نیاز مردم و شعار محوری دولت است، یکی از ملاک های ارزیابی مدیران استانی پرداختن به مسایل مرتبط با نهضت ملی مسکن می باشد.

وی با تأکید بر سرعت عمل در کار و رقابتی که در این زمینه بین استان ها به وجود آمده، متذکر شد: استان خراسان جنوبی باید در امر ساخت مسکن روستایی و شهری عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

به گفته وی؛ چون استان کم برخورداری هستیم، باید به ساخت مسکن شتاب دهیم تا شاخص توسعه یافتگی خراسان جنوبی ارتقاء پیدا کند.

استاندار با بیان اینکه یکی از شعار های محوری دولت سیزدهم تأمین مسکن اقشار متوسط است، اظهار داشت: جلسات شورای مسکن و به ویژه با محوریت طرح نهضت ملی مسکن در سطح ملی با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌ شود.

قناعت با ذکر این نکته که نزول رتبه خراسان جنوبی در بحث ساخت مسکن به خاطر منازل روستایی بوده، تأکید کرد: برنامه دولت باید در استان با جدیت دنبال شده و مسکن به طور ویژه دیده شود چون برای دولت سیزدهم هم این موضوع کلیدی و حساس است.

وی با بیان اینکه مسکن رونق اقتصادی و اجتماعی استان را به دنبال دارد، اظهار داشت: ساخت مسکن موجب رونق اشتغال و حمل و نقل می‌شود و مؤلفه‌های مختلفی با آن درگیر است.

به گفته وی؛ بانک‌ها هم از لحاظ نقدینگی به خاطر مسکن فعال تر می‌شوند و شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان هم از این محل می‌توانند رونق بگیرند.

استاندار تأکید کرد: رقابتی جدی در بحث ساخت مسکن بین 31 استان کشور وجود دارد لذا انتظار می‌رود مدیران در همه حوزه‌ها پای کار باشند.

قناعت با تأکید بر این که مقاوم سازی مسکن روستایی هم اهمیت دارد و به طور ویژه باید به آن پرداخت، متذکر شد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن تلاش همه جانبه کلیه دستگاه‌ها را می طلبد تا بتوانیم عملکرد موفقی در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امور مربوط به تأمین مسکن باید به طور جدی از سوی مدیران دنبال گردد و دستگاه‌های پیشرو در این زمینه تقدیر می‌شوند، تأکید کرد: اهمال کاری، بی توجهی و بی مسئولیتی هیچ دستگاهی در این زمینه پذیرفته نیست .

استاندار با تقدیر از شهرداری‌ها و مؤسسه عمران بسیج که در بحث آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن همکاری داشتند افزود: بانک‌ها هم تاکنون علیرغم کمبود نیروی انسانی و نقدینگی، همراهی خوبی داشتند و لازم است تا پایان بهمن برای انعقاد قرارداد مقاوم سازی مسکن روستایی تا سقف چهار هزار واحد همکاری کنند.

قناعت ادامه داد : تأمین زیرساخت در سایت‌های نهضت ملی مسکن باید متناسب با واگذاری اراضی و آغاز ساخت و ساز باشد و عقب ماندگی در این زمینه تبعات دارد.

وی اظهار داشت: در زمینه جذب منابع ملی برای تأمین زیر ساخت‌ ها نیز آمادگی پیگیری از وزارتخانه های مربوطه هست و باید نیاز دستگاه ها اعلام شود.

 

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز