طرح توسعه باغات در ۳۲۰ هکتار از اراضی شیب دار کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۸:۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۶۸۶۶
طرح توسعه باغات در ۳۲۰ هکتار از اراضی شیب دار کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه باغات در ۳۲۰ هکتار از اراضی شیب دار استان به صورت کاملا فنی در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ داریوش حصار اظهار کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم است که استان امسال توانسته رتبه سوم کشور را در توسعه باغات در اراضی شیبدار کسب کند.

وی افزود: چند سالی بود که این طرح به خوبی در استان اجرا نمی شد اما اکنون جهش چشمگیری در اجرای طرح یاد شده در استان پدید آمده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار شامل بادام،انجیر و انگور حوزه بویراحمد، مارگون، کاکان و موگر در حال اجراست.

حصار عنوان کرد: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار برای اولین بار در استان به صورت سامانه های آبگیر اجرا شده است و در گذشته به صورت گود برداری در اراضی دیم اجرا می شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف تبدیل اراضی شیب دار دیم در مناطق مستعد است که سبب بهره وری زمین و جلوگیری از فرسایش خاک است.

حصار افزود: این طرح همچون طرح های آبخیزداری عمل می کند از این جهت که باعث کاهش رسوبات در پشت سدها می شود زیرا فرسایش کمتر است و در نتیجه رسوب کمتر می باشد.

وی اضافه کرد: این سال ها عمده یارانه نهال ها به سمت نهال های دیم پرداخته می شود که سبب تشویق کشاورزان به سوی این طرح شده است.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز