موسوی بیوکی در نطق میان دستور:

طرح آمایش سرزمینی تا پیش از ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم به تصویب برسد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۱۸:۳۰
کد خبر: ۸۶۱۹۲۵
طرح آمایش سرزمینی تا پیش از ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم به تصویب برسد
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی معتقد است باید شرایطی فراهم شود که کاندیداهای دوره آتی مجلس بر اساس طرح آمایش سرزمینی، برنامه‌های انتخاباتی خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی(ره) و 72 تن گفت: وضعیت معیشت مردم خوب نبوده و در سختی زندگی می کنند و از دولت، مجلس و قوه قضاییه انتظار دارند بیش از وضعیت فعلی به وضعیت معیشتان رسیدگی شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مردم سختی ها را تحمل می کنند اما آشفتگی در اجرا و مدیریت را بر نمی تابند لذا از دولت می خواهم نظم را در رفتار خود مدیریت کنند.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: مردم سختی ها را تحمل می کنند اما تحمل بی عدالتی را ندارند لذا از رئیس قوه قضاییه تشکر می کنم که برقراری عدالت و شفافیت را از خود شروع کرده و در دستور کار قرار داده اند همچنین مردم مقاومت می کنند اما عدم وحدت را نمی پذیرند لذا امیدواریم در امور حاکمیتی بتوانیم وحدت را تمام و کمال رعایت کنیم.

موسوی بیوکی افزود: مردم خواستار این هستند که در مدت باقیمانده تا پایان نمایندگی مجلس در حیطه وظایف در خصوص معیشت مردم در مجلس شورای اسلامی جلساتی را داشته باشیم از این رو از هیأت رئیسه مجلس درخواست دارم تا جلساتی در این خصوص برگزار کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مردم در ملاقات هایی که داشتند از حرکت نیروهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران متشکر بودند و می گویند چطور در ارتش و سپاه نظم به خوبی برقرار شده که هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی دشمن را به راحتی تشخیص می دهند و اقتدار دارند اما در سایر امور جاری دولت این نظم و مدیریت چندان حاکم نیست.

وی اضافه کرد: از مردم شریف یزد که همیاری، همکاری و حمایت خود را در اجرای پروژه ها در تمام وجوه آن نشان دادند تشکر کرده و متقابلا از دولت می خواهم سهم یزد را در اعتبارات لحاظ کند و از سازمان مدیریت می خواهم در زمان باقیمانده برای ثبت نام نمایندگان طرح های آمایش استان ها را در مراجع ذیربط به تصویب برسانند.

موسوی بیوکی همچنین با بیان اینکه یزد قابلیت ها و شاخص مناسبی در کشور دارد، عنوان کرد: یزد دومین شهر تاریخی جهان بوده و اولین شهر ثبت شده ایرانی در میراث جهانی است، جایگاه مناسبی در شاخص توسعه انسانی دارد، رتبه سوم در سهولت فضای کسب و کار، رتبه سوم در گردشگری، رتبه چهارم در صنعت و رتبه دوم در معدن دارد و قابلیت های آن در بخش های زیرساخت، سرمایه های انسانی، تأمین منابع مالی نهادهای پشتیبان و تحقیق و توسعه فرهنگ وجود دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: با این قابلیت ها و امکاناتی که در استان یزد وجود دارد چاره ای نداریم جز اینکه چشم انداز را جلوتر ببینیم و یزد را در معرض دیجیتال شدن پیش ببریم تا شهری هوشمند باشد.

وی افزود: در بخش زیرساخت مشخص شده که زیرساخت های ارتباطی در یزد چه وضعیتی دارد و شرکت های علم و فناوری، شرکت های پردیسی، شتاب دهنده ها وضعیت خوبی دارد، همچنین سالانه در حوزه ICT فارغ التحصیلان زیادی در حدود بیش از 800 نفر داریم ضمن اینکه یزد پذیرش دانشجوی زیادی در استان وجود دارد لذا این شرایط نیروی انسانی باید ما را به سمت برنامه محوری سوق دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به سازمان برنامه و بودجه توصیه می کنیم که با توجه به تصویب طرح آمایش، در بازه زمانی موجود به اجرا درآید که کاندیداها برای دوره آتی مجلس بر اساس این طرح، برنامه های خود را ارائه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز