در سه رشته والیبال، فوتسال و دوومیدانی؛

مرحله استانی المپیاد ورزش های روستایی و بومی محلی پنجم تیر ماه برگزار خواهد شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۵۰:۴۳
کد خبر: ۸۶۲۱۱۶
مرحله استانی المپیاد ورزش های روستایی و بومی محلی پنجم تیر ماه برگزار خواهد شد
مرحله استانی المپیاد ورزش های روستایی و بومی محلی تحت عنوان جام خوشه چین پنجم تیر ماه در استان کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ نخستین المپیاد ورزش های بومی محلی و روستایی تحت عنوان "جام خوشه چین" در شش رشته طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ مهارتی، فوتسال، والیبال و دوومیدانی در رده سنی نوجوانان و جوانان در دو بخش بانوان و آقایان همزمان در 31 استان سراسر کشور برگزار می شود.

این المپیاد در سطوح شهرستانی و استانی، منطقه ایی و کشوری برگزار می شود که سه رشته طناب کشی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی در بخش استانی آن بهمن ماه سال گذشته برگزار و طی آن نفرات و تیم های برتر اعزامی به رقابت های منطقه ای مشخص شدند.

همچنین رقابت های سه رشته فوتسال، والیبال و دوومیدانی انفرادی این المپیاد در بخش شهرستانی و استانی از روز چهارشنبه پنجم تیرماه در سطح استان آغاز می شود و به مدت یک هفته برای مشخص شدن تیم های برتر ادامه خواهد داشت.

رقابت های بخش منطقه ای این المپیاد با تقسیم بندی وزارت ورزش و جوانان شهریورماه سال جاری در پنج منطقه مختلف برگزار می شود که استان کردستان در منطقه سه این تقسیم بندی با استان های آذربایجان غربی به عنوان میزبان، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان هم گروه است.

شایان ذکر است، رقابت های المپیاد ورزش های بومی محلی و روستایی کشور که به "جام خوشه چین" نامگذاری شده است در سطح ملی آن بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

گفتنی است، وزارت ورزش و جوانان هدف از برگزاری المپیاد ورزش های بومی محلی و روستایی (جام خوشه چین) را گسترش و تعمیق ورزش همگانی در بین روستائیان و عشایر، ایجاد انگیزه و ترغیب ساکنان مناطق روستایی و عشایری به ورزش های کلاسیک، سنتی و بازی های بومی محلی به منظور ارتقاء سلامت جسم و روان، پرکردن اوقات فراغت بویژه نوجوانان و جوانان روستایی و عشایر از طریق ورزش، ترویج ورزش همگانی و به تبع افزایش نشاط و امید، گسترش اصول ورزش جوانمردانه و ایجاد محیط رقابتی سالم، ثبت توانمندی ها و مهارت های ورزشی و توسعه مشارکت اجتماعی از طریق ورزش بیان کرده است.

 

نظر شما