رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با استاندار یزد دیدار کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۹:۴۴:۰۳
کد خبر: ۸۶۲۳۶۲
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با استاندار یزد دیدار کرد
اعضای شورا و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با استاندار یزد دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، به مناسبت سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،  محمدرضا خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در همراهی با اعضای شورای این سازمان، با محمدعلی طالبی استاندار یزد دیدار کردند.

در ابتدای این نشست خلف باغی ضمن عرض تبریک به مناسبت سوم تیرماه سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، با اشاره به تاریخچه تاسیس این سازمان و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی  در سال 1380، اظهار داشت:  این سازمان دارای ظرفیت های قانونی از جمله  سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، قانون نظام جامع دامپروری، -قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی می باشد.

وی عضویت افراد حقیقی و حقوقی سازمان را قریب به 4000 نفر عنوان کرد و افزود:  نزدیک به 1900 عضو فارغ التحصیل این سازمان بیکار بوده و بیش از  600 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

خلف باغی اظهار داشت: تعرفه خدمات تصدی گری واگذار شده، سالیانه به کمک کلیه تشکل ها با امضای وزیر ابلاغ می گردد و در بسیاری از تعرفه های مهندسی در استان تا ۵۰ درصد کمتر از تعرفه ابلاغی دریافت می گردد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به مشکلات عدیده ای که این سازمان با آن روبروست پرداخت و بیان داشت: از جمله مسائلی که این سازمان با آن روبروست این مهم می باشد که از سال۹۴ تاکنون  نزدیک به 737 پروانه تاسیس در خصوص دام و شیلات صادر گردیده که تنها 75 مجوز آن به بهره برداری رسیده یعنی حدود ۹۰ درصد پروانه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند و نزدیک به 551  صدور پروانه تاسیس گلخانه صادر گردیده و تنها 187 مورد آن به بهره برداری رسیده است که دلیل اصلی آن نیز باید بررسی گردد.

خلف باغی  یزد را اولین استان در بکارگیری خدمات الکترونیکی در این حوزه کاری دانست و با اشاره به همگامی این سازمان با سازمان مرکزی در روند پیشرو بودن خدمات الکترونیکی، خدماتی چون پنجره واحد صدور مجوزها، ارجاع کار، عضویت و رتبه بندی را از این جمله سامانه های الکترونیکی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد بیان کرد.

در ادامه محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس و آرزوی موفقیت برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، بیان داشت: معتقدم هر آنچه که زمینه تشکل ها را فراهم می آورد تا باری از دوش دولت برداشته و از تصدی گری ها جدا گردد باید از آن حمایت کرد چون تشکل ها میتوانند تقویت کننده ارتباط مردم و دولت باشند.

استاندار یزد نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد را در جلسات استان جهت در جریان قرار گرفتن تصمیمات لازم، ضروری دانست و افزود: نظام مهندسی با شرکت در جلسات ضمن ارائه سیاست ها، گزارش رسمی  و ارائه طرح های راهبردی و پیشنهادات کاربردی میتواند سوالات و ابهامات را برطرف سازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز