رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد؛

پرداخت ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۱:۴۱:۱۷
کد خبر: ۸۶۲۴۸۲
پرداخت ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تا کنون بیش از ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در یکصد و شصت و پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۷۴۹ واحد تولیدی استان بالغ بر ۸۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۸۷درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید ، اذعان داشت؛ از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی استان ۱۴۰ واحد به ارزش ۷۳۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۶۰۹ واحد به ارزش ۱۲۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان پرونده ۱۳۰۷ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است که پرونده ۲۱۵ واحد تولیدی متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به ارزش حدود ۸هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از ۱۴۰ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید توسط کمیته پایش ، نظارت صورت گرفته که با پرداخت تسهیلات به این واحدها ، ۲۹۵ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است که ۷۸درصد از اشتغال تعهد شده در این واحدها محقق شده است.

بهروز اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست گفت: در این جلسه نیز با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۱۱ واحد تولیدی دیگر به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات به رقم ۸۹۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰ نفر موافقت شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۷۹۱ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی ، تامین اجتماعی و زیربنایی سه واحد تولیدی کیان شکلات کیمیا ، متالوژی اسپوتا و آزاد بال شرق بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۸۰۱ مصوبه در جهت رفع موانع تولید استان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۴۲درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۷درصد مربوط به امور زیر بنایی ، ۱۶درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و ۱۴درصد نیز مربوط به سایر می باشد که ۷۱درصد این مصوبات اجرایی شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه