با حضور استاندار مرکزی؛

رادیو راهداری در استان مرکزی افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۸:۱۰
کد خبر: ۸۶۲۵۶۴
رادیو راهداری در استان مرکزی افتتاح شد
نخستین مرکز رادیویی راهداری کشور (استودیوی راه) با هدف ارایه گزارش اطلاع رسانی راه ها با حضور مقامات استان مرکزی بهره برداری شد.

به گزارش برنا از اراک ،  استاندار مرکزی در جریان بهره برداری از این تجهیز راهداری گفت: مرکز رادیویی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان با همکاری صدا و سیما و با هدف اطلاع رسانی وضعیت راه‌ها به صورت مستقیم به رانندگان در محل این اداره کل ایجاد شده است.

سید «علی آقازاده افزود: اطلاع رسانی وضعیت راه‌های استان مرکزی به رانندگان نقش مهمی در انتخاب مسیر مناسب توسط آنان و کاهش حوادث رانندگی، خسارات و تلفات جاده‌ای در استان به همراه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در این استان وجود داشته و این مهم استان را به یکی از کانون های مهم کشور در زمینه حمل و نقل بار و مسافر تبدیل کرده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: با وجود اقدامات مناسبی که در زمینه بهسازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و روشنایی جاده‌ها انجام شده است تلفات و مجروحیت‌ها در جاده‌ها از جمله مشکلات استان مرکزی به شمار می‌رود.

آقازاده ادامه داد: رعایت نکردن قوانین و مقررات و حق تقدم توسط رانندگان از جمله مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی و ایجاد تلفات در جاده‌های استان مرکزی بوده و نیاز این افراد رعایت قوانین و مقررات و همکاری با پلیس و عوامل راهداری را افزایش ایمنی در جاده‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار مرکزی در حاشیه این آیین با حضور در نشست تقدیر از نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی فعال در سیلاب بهاره خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال مسافرت‌ها به استان افزایش داشت اما، با تلاش پلیس، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های مربوطه کاهش تلفات جاده ای رقم خورد و کیفیت خدمات به مسافران بهتر بود.

آقازاده گفت: خسارت سیلاب بهاره در استان مرکزی نیز با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان به حداقل کاهش یافت و تلاش های راهداری در این راستا موثر و برجسته بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان مرکزی علاوه بر ارایه خدمات به مناطق سیل زد، با توجه به معرفی این استان به عنوان معین لرستان، خوزستان و گلستان در این مناطق نیز وظیفه خدمت رسانی به مردم این مناطق را نیز برعهده داشتند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی در کمترین بازه زمانی توانست در سیلاب بهاره بیشترین کالا، خدمات و نیروی انسانی را به لرستان اعزام کند.

آقازاده ادامه داد: استان مرکزی علاوه بر ارسال کمک به استان لرستان کالاها، کمک‌ها و تجهیزاتی را به مناطق سیل زده خوزستان و گلستان ارسال کرده و با گذشت سه ماه از این حادثه ارسال کمک‌ها ادامه دارد.

وی ایجاد سوله تعمیر ماشین آلات راهداری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی را از جمله اقدامات این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان دانست و گفت: ایجاد سوله تعمیرات ماشین آلات راهداری در این اداره کل ضمن کاهش هزینه‌ها افزایش سرعت در تعمیر و افزایش خدمت رسانی به مردم را در جاده‌ها به همراه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: موتور اضطراری ۱۸ کیلوواتی و نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی نیز امروز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بهره برداری شد که ایجاد این مراکز نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز این اداره کل در هنگام قطع جریان برق، صرفه جویی در انرژِی و جلوگیری از قطع خدمات رادیویی و پایش جاده‌ها در استان به همراه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز