مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان:

گاز طبیعی جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع در کردستان شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۴۱:۰۴
کد خبر: ۸۶۲۹۲۶
گاز طبیعی جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع در کردستان شد
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: تاکنون ۳۲۶ واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و از این طریق در مصرف سوخت مایع ۲۹ میلیون لیتر صرفه جویی شده است.

احمد فعله گری امروز در گفت و گو با برنا در کردستان گفت: این تعداد واحد صنعتی تا پایان خرداد امسال با اجرای ۱۴۴ کیلومتر خط لوله به گاز طبیعی متصل شدند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در قالب این طرح ۴۲۵ واحد صنعتی در استان شناسایی شده است، یادآور شد: این تعداد واحد صنعتی سالانه ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند.

فعله گری رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۸۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه سوخت رسانی گازرسانی به شبکه توزیع شرکت گاز متصل شده است.

وی به افزایش تقاضا برای استفاده از گاز طبیعی در استان اشاره کرد و افزود: عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع انرژی بر باعث شده سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی افزایش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز