معاون استاندار زنجان:

اعتماد نظام اداری برای واگذاری پست ها به بانوان افزایش یابد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۴:۲۴:۲۲
کد خبر: ۸۶۳۱۳۱
اعتماد نظام اداری برای واگذاری پست ها به بانوان افزایش یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: اعتماد نظام اداری به واگذاری پست ها به بانوان افزایش یابد و بستر های تحقق مطلوب این مهم بیش از گذشته در استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  خدابخش مرادی نافچی در جلسه وضعیت انتصاب بانوان استان دستگاه های اجرایی استان افزود: طبق قانون حداکثر ۳۰ درصد پست های مدیریتی سازمان ها باید به بانوان واگذار شود و لزوم توجه دستگاه‌های اجرایی برای انجام این مهم امری مهم تلقی می شود.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود اقدامات جدید دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر واگذاری پست های مدیریتی این قشر تا ۱۵ تیر به امور بانوان استانداری و طبق فرمت خاص تعریف خواه و همکاری‌ها نقش اثر گذاری در تحقق برنامه‌های یاد شده این بخش دارد.

این مسئول ادامه داد: متعادل کردن نگاه همسری، مادری و حضور در نظام اداری و اجتماعی امری صحیح بوده و باید پذیرفت که مادری و همسری نقش ذاتی و اصلی بانوان است و این مهم به معنی نفی نقش های دیگر آنان نیست.

وی اضافه کرد: بانوان کشورمان به ویژه این ستان در پیروزی انقلاب اسلامی پیشرو بوده و این مهم نیز دوران دفاع مقدس نیز نمود بیشتری داشت و حتی شهدای شاخصی را تقدیم نظام کرده‌اند و بر این مبنا می توانند در پست های مدیریتی نیز با بهره گیری از توانمندی‌های خود اثر گذار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: بانوان امور واگذاری شده فعالیتی کاری را با دقت بیشتری انجام می دهند و در این راستا هر چند اقدامات انجام گرفته دستگاههای اجرایی استان برای پست های مدیریتی این قشر مناسب بوده اما در برخی دستگاه‌های اجرایی سقف و اعتماد لازم را ایجاد نکردند و بر این اساس انتظار می‌رود به این مهم توجه بیشتری شود.

وی یادآوری کرد: طی ماه های گذشته اقدامات مختلفی برای حضور شایسته بانوان در پست های مدیریتی انجام گرفته است که این فرآیند همچنان ادامه دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مشارکت بانوان در توسعه، حق طبیعی و وظیفه آنان محسوب می شود و در این میان مبانی و باور نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید، توسعه یک بعدی نیست و دستیابی به جامعه توسعه گرا با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت ها در درون جامعه امکانپذیر است.

 

نظر شما