عضو فراکسیون امید شورای شهر اراک :

شهردار درگیر جوسازی‌ها نشود / شورا فارغ از فشارهای پیدا و پنهان به خواسته مردم تمرکز کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۱:۵۱:۳۳
کد خبر: ۸۶۴۵۸۲
شهردار درگیر جوسازی‌ها نشود / شورا فارغ از فشارهای پیدا و پنهان به خواسته مردم تمرکز کند
نایب رییس شورای شهر اراک گفت: پس از 2 سال و اتمام بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام، زمان توجه و عملیاتی شدن تعهدات شورا در زمان انتخابات فرا رسیده است.

به گزارش برنا از اراک ، سعید نادری در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به گذشت نزدیک به 2 سال از عمر شورای پنجم افزود: مردم در انتخابات سال 96 به لیست امید دادند و امروز شورا فارغ از همه مباحث سیاسی و کارشکنی‌های انجام شده در کار شورا و فشارهای پیدا و پنهان باید به خواسته مردم تمرکز کنند.

وی یکی از خواسته‌های مردم و شهروندان را تغییر سبک زندگی شهری و مدیریت شهری اراک دانست و افزود: شورا با آغاز کار خود با پروژه‌های نیمه تمامی مواجه شد که بودجه‌های شهرداری را می‌بلعید و امروز پس از گذشت حدود 2 سال بخش اعظمی از کار انجام و پروژه‌های رو به اتمام است و زمان آن فرارسیده، مواردی که به مردم قول داده شده است، عملیاتی شود.

نایب رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه خواسته به‌حق مردم، دلپذیری و زیست‌پذیری بیشتر شهر اراک است و گفت: بسیاری از شهرهای دیگر زودتر از اراک بحث پیاده‌راه‌سازی را اجرایی کرده‌اند و امید است که شهرداری اراک پس از گام نخست پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر اراک که هفته گذشته انجام گرفت، با قدرت ادامه و مرکز شهر را تبدیل به پیاده راه کند و نیاز مردم را پاسخ دهد.

وی با طرح این سوال که چرا برخی از افراد نسبت به پروژه‌هایی که سال‌ها به لحاظ مشکلات فنی باقی مانده بود اعتراضی ندارند، اما زمانی که در جهت خواست مردم عمل می ‎ شود از چپ و راست فشار می‌آورند؟ پیاده ‎ راه‌سازی مرکز شهر اراک را خواست و مطالبه مردم دانست.

نادری تصریح کرد: یکی از چالش‌های شهر اراک طرح جامع بود که حدود 5 سال بلاتکلیف باقی مانده بود، معترضین پروژه 58 متری با شروع کار شورای پنجم هر روز خواستار تعیین تکلیف بودند و با توجه به تعهد و تلاش برای اجرای این پروژه، شورای شهر یکسال بر عدم اعلام پیشنهاد لغو مقاومت کرد، اما زمانی که پس از یکسال اقدامی در جهت اجرای آن صورت نگرفت و موضوع عملی نشد، پیشنهاد لغو از سوی شورا به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اعلام شد و خوشبختانه نظر شورا شهر اراک در جلسات کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گرفت و امید است که پس از بازدید اعضای کمیته از اراک که هفته پیش انجام شد، به زودی شاهد تصویب طرح جامع و رفع بخشی از مشکلات شهروندان و شهر اراک باشیم.

وی اجرای پیاده‌راه‌سازی شهر اراک که اخیرا آغاز شده است، اجرای دیوار ساحلی رودخانه، اجرای پروژه بزرگراه مجاور ریل راه‌آهن از کمربندی شمالی تا میدان راه‌آهن که مذاکره با قرارگاه خاتم‌الانبیا آغاز شده است، انجام مطالعه تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) را از جمله پروژه‌های جدید مدنظر شورای شهر دانست که شهرداری باید نسبت به آن اقدام کند.

نادری اضافه کرد: ایجاد شفافیت و اصلاح ساختاری در شهرداری اراک در واقع یک شاهکار شورای پنجم شهر اراک می‌تواند باشد که شهرداری به آن ورود کرده است و درخواست می‌شود که شهردار اراک در این راستا به هیچ عنوان کار را متوقف نکند و درگیر جوسازی‌ها نشود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز