مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

ارائه ۵۱۴ فقره خدمات مشاوره حقوقی به مددجویان زنجانی

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۶:۰۳:۴۲
کد خبر: ۸۶۴۸۱۰
ارائه ۵۱۴ فقره خدمات مشاوره حقوقی به مددجویان زنجانی
در قالب معاضدت حقوقی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان، 514 مورد خدمات مددکاری حقوقی از طریق این نهاد و با همکاری وکلای نیکوکار درسه ماهه اول سالجاری انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با تبریک هفته قوه قضائیه وگرامی داشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران با وفایش گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی آنها ،صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند ازجمله اهداف مهم کمیته امداد است.

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ارائه 514 مورد خدمات حقوقی در قالب مددکاری حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه اول سالجاری  خبر داد و گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون  387 مورد مشاوره حقوقی ، تهیه و تنظیم 36 مورد دادخواست و شکوائیه، 18 مورد تنظیم لایحه دفاعیه و11 مورد شرکت در جلسات دادرسی انجام شده است.

وی به ایجاد میز خدمت در سطح ادارات شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان تحت حمایت به خدمات حقوقی در بیشتر ادارات شهرستان‌ها خدماتی با عنوان میز خدمت ارائه می‌گردد که وکلای نیکوکار در سه ماهه اول سالجاری طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده با حضور در ادارات و مشاوره حقوقی رایگان به حل مشکلات248 مددجوی تحت حمایت پرداختند.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه آگاه‌سازی و هدایت مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی ازجمله فعالیت‌های این نهاد است، گفت: بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خودآگاه نبوده و در احقاق حقوق حقه خود دچار کاستی و ناتوانی می‌شوند و این موضوع زمینه گسترش و تشدید آسیب‌پذیری آنان را فراهم می‌آورد. وکمیته امداد استان با برگزاری کلاسهای آموزشی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار وتوزیع بروشور در جهت آگاه سازی مددجویان گامهای موثری برداشته است.

لازم به ذکر است: کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته نسبت به ارائه دو هزار و 303مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است.

 

نظر شما