استاندار کردستان:

مظهر خالقی به کردستان می آید/ تامین هزینه های برگزاری کنگره مشاهیر کُرد از بخش خصوص

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۶:۰۷:۴۸
کد خبر: ۸۶۴۸۱۸
مظهر خالقی به کردستان می آید/ تامین هزینه های برگزاری کنگره مشاهیر کُرد از بخش خصوص
استاندار کردستان از آمدن مظهر خالقی خواننده کُرد زبان به عنوان مهمان ویژه کنگره مشاهیر کرد خبرداد و گفت: از نظر دستگاه های امنیتی حضور این خواننده در ایران بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستا؛ بهمن مرادنیا ظهر امروز در نشست خبری پیش از برگزاری کنگره مشاهیر کرد در سنندج گفت: مهمترین هدف برگزاری این کنگره تجلیل از چهره‌های نامدار کُرد در اقصی نقاط دنیاست که هنوز هم در قید حیات هستند و در وهله دوم معرفی افراد فاخر اما ناشناخته کردها از اهداف برگزاری این کنگره است.

استاندار کردستان عنوان کرد: امیدواریم کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد بتواند برای تکریم از مشاهیر کُرد در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

او افرود: متاسفانه افراد بسیاری از مفاخر کُرد که در خارج از ایران زندگی می کنند به دلیل کهولت سن و برنامه هایی که خود آنها داشتند قادر به حضور در کنگره نشدند.

مرادنیا در خصوص حضور مظهر خالقی استاد موسیقی و خواننده نام آشنای کُرد گفت: حضور این خواننده کُرد از خواسته های مردم و مسئولان این استان بود و اما ویزای وی با مشکل روبه رو شد اما چون ورود او منع قانونی نداشت لذا از نظر دستگاه‌های امنیتی حضورش در کنگره بلامانع بود.

استاندار کردستان گفت: پیگیر موضوع و رفع مشکل ویزای این هنرمند ایرانی و عراقی شدیم و اکنون هیچ مسئله و مانعی برای حضورش در استان وجود ندارد و بعد از گذشت ۳۸ سال شاهد حضور او در کردستان به عنوان میهمان کنگره مشاهیر کرد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: هزینه‌های کنگره از بخش خصوصی تامین شده و تلاش داریم در نهایت صرفه‌جویی اما به صورت درست و مناسب مهمان‌نوازی و چهره فرهنگی مردم کردستان را نشان دهیم.

مرادنیا عنوان کرد: معرفی استان کردستان به مشاهیری که در خارج از کشور زندگی کرده‌اند و همچنین معرفی امنیت کردستان نیز از اهداف برگزاری کنگره در استان است که امیدواریم در نهایت اثرگذاری برگزار شود.

وی الگوسازی برای جوانان را از دستاوردهای کنگره مشاهیر کرد دانست و گفت: قطعا با معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد الگوهایی به جوانان معرفی و شناسانده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز